חדשות בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות: עלייה בחולים הקשים ובנפטרים בחברה החרדית

בתדרוך לתקשורת החרדית, אמר פרופ' חזי לוי כי 34% מהנדבקים בנגיף מגיעים בשלב זה מהאוכלוסייה החרדית. שיעור הבדיקות החיוביות בציבור זה עומד על כ-28%, לעומת 15% באוכלוסייה הכללית

לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, ערך היום (רביעי) תדרוך לתקשורת החרדית, במהלכו מסר נתונים המצביעים על עלייה במספר החולים הקשים והנפטרים במגזר החרדי.

לדברי לוי, 34% מהנדבקים בנגיף בישראל מגיעים בשלב זה מקרב החברה החרדית. כך, לדוגמה, 1,687 מתוך 4,950 הנדבקים שאובחנו אתמול משתייכים לציבור החרדי. הוא הוסיף כי שיעור הבדיקות החיוביות בציבור זה עומד על כ-28%, לעומת שיעור של כ-15% באוכלוסייה הכללית. לוי ציין, עם זאת, כי בחברה החרדית ישנו ריבוי בדיקות: "לא נמנעים מהבדיקות".

על אף שיעור התחלואה הגבוה, שיעור התמותה בחברה החרדית כתוצאה מסיבוכי הנגיף נמוך יחסית – 2.5 לכל מיליון נפש, בהשואה ל-2.8 למיליון באוכלוסייה הכללית ו-4 למיליון במגזר הערבי. לוי הסביר כי השיעור הנמוך נובע מהאחוז הגבוה של חולים צעירים בקרב החרדים, אולם הזהיר כי גם בציבור זה נרשמה עלייה תלולה בתמותה.

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף, כי מסתמנת גם עלייה ניכרת במספרם של החולים הקשים המגיעים מהאוכלוסייה החרדית. לדבריו, בחברה זו שוררת כעת "תחלואה עצומה", עובדה המחייבת טיפול: "זה משליך גם על התחלואה בכלל ועל בתי החולים בפרט". הוא הביע דאגה עמוקה מפני המשך התפשטות הנגיף במגזר החרדי במהלך חג הסוכות, שכן לדבריו בנוסף לצפיפות המגורים קיים "פוטנציאל לאירועים גדולים בעלי השלכה להידבקות: מכירת ארבעת המינים, בניית סוכות, תפילות ועוד".

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הקורונה עומד על 1,547. מצבם של 810 חולים מוגדר קשה, ביניהם 205 מונשמים. 293 חולים נמצאים במצב בינוני.

65,149 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,589 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מפרוץ המגפה אותרו בישראל 239,806 נדבקים מאומתים, 173,109 מתוכם החלימו.

תגיות:משרד הבריאותהחברה החרדיתנגיף הקורונהפרופ' חזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה