חדשות בריאות

שר האוצר דורש: חזרה מדורגת של המשק לפעילות – אחרי סוכות

בישיבת קבינט הקורונה, דרש שר האוצר ישראל כ"ץ להחזיר את המגזר הפרטי לפעילות מדורגת מיד לאחר סוכות. ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, דרש בישיבה להגדיל באופן משמעותי את הקנסות המוטלים על מפרי ההנחיות למאבק בנגיף

כ"ץ (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)כ"ץ (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה התכנס אחרי הצהריים (רביעי) לדון באסטרטגיית היציאה מהסגר. לפני הדיון נמסר מלשכתו של שר האוצר ישראל כ"ץ, כי הוא ידרוש להחליט על חזרה מדורגת של המגזר הפרטי שאינו מקבל קהל לפעילות מיד לאחר סוכות ב-50% היקף פעילות, וכעבור שבועיים נוספים לפעילות מלאה בהתאם לתו הסגול ולתוכנית הלב הפועם.

עוד הוסיפו בלשכת השר, כי החינוך לגיל הרך יוכל להיפתח לאחר סוכות, בהתאם לנתוני התחלואה, במתכונת שפעל בעבר, וזאת לדבריהם בשל העובדה שלא שימש כמקור הדבקה ובשל נחיצותו לפעילות המשק: "באשר לשאר המשק יש לגבש תוכנית, מותנית בירידה בהיקפי התחלואה, של חזרה הדרגתית של ענפים מקבלי קהל כמו המסחר, הנופש, ההסעדה ואחרים לפעילות מבוקרת".

לדברי השר כ"ץ, "כדי להילחם בקורונה, ישראל חייבת משק חזק וכלכלה חזקה כדי למנוע פגיעה קשה במשק, וכדי לאפשר לממשלה את החופש לקבלת החלטות לצעדים הכרחיים בהמשך, יש להחזיר את המשק לפעילות".

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, העלה בישיבה את הדרישה להגדיל באופן משמעותי את הקנסות המושתים על מי שמפרים את ההנחיות למאבק בנגיף. על פי הדיווח של ירון אברהם בחדשות 12, הצעתו של גמזו כוללת את הכפלת הקנס על בתי עסק ומקומות ציבוריים שפתיחתם נאסרה בתקנות – מ-5,000 ל-10,000 שקלים; הטלת קנס של 50,000 שקלים על קיום אירועים מרובי משתתפים או פתיחת מוסדות חינוכיים בניגוד לתקנות – פי עשרה מהקנס הנוכחי בסך 5,000 שקלים; וכן הכפלת הקנס על אי עטיית מסכה (מ-500 ל-1,000 שקלים) והפרת חובת בידוד (מ-5,000 ל-10,000 שקלים).

תגיות:נגיף הקורונהקבינט הקורונהפרופ' רוני גמזוישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה