בריאות ותזונה

חוששים לעלות במשקל במהלך הסגר השני? הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת

במהלך הסגר הקודם, ישראלים עלו בין 3-5 ק"ג. על פי סקר של מכון ברוקדייל שנערך באפריל האחרון, 40% מהישראלים דיווחו על עליה בצריכת חטיפים וממתקים, 60% דיווחו על הפחתת הפעילות הגופנית וכמעט 70% העריכו כי נמצאים יותר מול מסך. אז מה ניתן לעשות הפעם אחרת?

  • י"ג תשרי התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החיים במהלך מגפת הקורונה מאתגרים ביותר פיזית, נפשית ורגשית. מי שנמצא בימים אלה בבית עומד מול מערך אתגרים שלם. אתגר מרכזי אחד העומד בפני רוב האנשים בימינו הוא השמנה בסגר. מה גורם לעלייה במשקל בסגר, וכיצד ניתן למזער נזקים? הנה כמה טיפים בטוחים למניעת עלייה במשקל.

 

שתיית מים

הידרציה (ריוויון נוזלים) היא אחד הדברים החשובים ביותר בימים אלה. שתו מים וכך גם תסייעו לגוף שלכם לרסן את התיאבון מאכילה שלא מתוך רעב. משקאות מוגזים, מיצי פרי ארוזים אינם מספקים את הערכים התזונתיים לגוף ומעבר לכך, מעמיסים קלוריות מיותרות שלא קל לגוף לשרוף.

 

הפעילות הגופנית

ההסתגרות בבתים, הגבלת טווח התנועה וסגירת חדרי הכושר גרמו לחלקנו לצאת משגרת הפעילות שלנו ולאמץ אורח חיים יושבני. על אף שחדר הכושר סגור בימים אלה, ניתן היום באמצעות הטכנולוגיות החדשות להתאמן בבית עם ציוד ביתי או אפילו עם שישיית מים. אפשר גם לצאת לטיול קצר מהיר על הדשא או לדלג בחבל- כל מה שמפעיל את הגוף הוא טוב.

 

תזונה

דיאטה ממלאת את התפקיד החשוב ביותר בניהול משקל. הימנעו לחלוטין ממאכלים לא בריאים והצטיידו במזונות בריאים לאכילה. זה יעזור לכם לקבל שליטה על המשקל. מעבר לכך, השתדלו לבשל בבית – הדבר גם יהווה עיסוק מצוין, וגם תדעו מה אתם בדיוק מכניסים לגופכם.

 

גודל המנות

אכלו מצלחות ומאריזות קטנות. זה עשוי לגרום לכם להפחית את הקלוריות שאתם צורכים בכשליש.

 

אכילה מודעת

אכילה חסרת מודעות היא הגרועה ביותר מכיוון שאז צורכים יותר מדי קלוריות מבלי לשים לב. שעמום יכול להערים עלינו ולשבש את תחושות הרעב והשובע. לכן מומלץ להרכיב תפריט יחד עם דיאטנית קלינית, באמצעות שירותי האונליין, שתוכל לסייע למצוא את המזונות המתאימים ביותר לך.

 

הפחתת מתח וחרדה

בתקופת הסגר ישנה עלייה מאסיבית בבעיות בריאות הנפש. בדידות, חרדות ודיכאון הן הבעיות הנפשיות הנפוצות שזוהו לאחרונה. בידוד חברתי משפיע קשות על בריאותנו הפסיכולוגית, וזה אחד הגורמים העיקריים לעלייה במשקל בהסגר ומחסום פוטנציאלי בירידה במשקל. לחץ כלכלי, נפשי ורגשי קשור עם עליה בקורטיזול אשר גורם לנו לעליה בתיאבון ולעליה במשקל. נסו טכניקות להפחתת מתח כמו מדיטציה (אפשר למצוא ביוטיוב או להוריד אפליקציה) הקפידו על שינה מספקת והתמקדו בחשיבה חיובית.

 

שמרו על עצמכם

במידה וישנה מחלות כרוניות, יש לשמור על קשר עם הרופא המטפל ולבדוק כי המדדים תקינים. בעקבות הסגר הקודם, הרבה טכנולוגיות נוסדו, ובאמצעותן אפשר לתקשר עם הרופא ללא צורך בהגעה פיזית למרפאה.

לסיום, זכרו כי מדובר בתקופה שתסתיים ולכן, חשוב לשמור על חשיבה חיובית ואופטימיות ככל שניתן.

עדינה בכר היא דיאטנית קלינית במרכז DMC לטיפול בסוכרת

תגיות:משקלדיאטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה