חדשות בארץ

זוהר: "כחול לבן מובילים אותנו לתהום"

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, מתח ביקורת חריפה על התנהלות אנשי כחול לבן, והאשים כי הם "קושרים את ידיו" של ראש הממשלה בנימין נתניהו בניהול משבר הקורונה: "ראש הממשלה צריך לשנות גישה – שיפסיק לעשות להם חשבון"

זוהר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)זוהר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, אמר היום (חמישי) כי הליכה לבחירות חדשות הינה בלתי נמנעת, וזאת על רקע חילוקי הדעות בין כחול לבן והליכוד: "כחול לבן מובילים אותנו לתהום", אמר בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל.

לדברי זוהר, "בגל הראשון ראש הממשלה ניהל את המשבר לבדו, יחד עם משה בר סימן טוב, וצלחנו אותו בצורה הכי טובה אולי בעולם כולו. בגל השני הוא ניהל את המשבר תוך כדי שאנשי כחול לבן קושרים את ידיו מאחורי גבו. כמה החלטות שהוא רצה להוביל, ובגלל העקרון הפריטטי הם לא אפשרו לו להוביל אותן".

"אני חושב שראש הממשלה צריך לשנות גישה", הצהיר זוהר. "זו הייתה המלצתי אליו, ואני חושב שזה גם מתחיל לקרות. שיפסיק לעשות להם חשבון. עם כל הכבוד לחברי כחול לבן שיושבים בממשלה, לא צריך לעשות להם חשבון, צריך להסתכל רק מה שטוב לציבור".

"הדרך היא אחת: להפסיק לעשות להם חשבון, משום שהם מובילים אותנו יחד איתם לתהום. זה אומר להיאבק איתם על כל דבר, מה שאנחנו רואים לנכון שהוא טוב לציבור. לא לוותר על שום פרט, וגם אם צריך להביא את זה לשיח הציבורי שיקבע ושידע מי זה שמכשיל את המהלכים, מי זה שלא עוזר לממשלה להביא לפתרון למשבר הקורונה, ומי זה שפועל בצורה אובייקטיבית".

זוהר הוסיף כי לדעתו הליכה לבחירות הינה "דבר בלתי נמנע". הוא ציין, עם זאת, כי אינו יודע מתי הבחירות יתקיימו: "לנהל מערכת בחירות תוך כדי משבר קורונה זה לא דבר פשוט, אפילו קשה עד כמעט בלתי אפשרי. זה חלק מהשיקולים. אני מניח שבסוף לא תהיה ברירה, כי להמשיך בדרך הזו עם כחול לבן זה לא יעיל ולא מועיל, בוודאי לא לציבור".

בישיבת קבינט הקורונה אמש התגלע עימות חריף בין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, וזאת לאחר שראש הממשלה דרש להדק את הסגר ולצמצם את מרחק היציאה מהבתים העומד כעת על קילומטר. גנץ הביע את התנגדותו להצעותיהם של השרים מירי רגב ויובל שטייניץ, כי יש לצמצם את המרחק לטווח שבין 200 ל-500 מטרים: "אתם משגעים את הציבור", אמר. נתניהו הגיב בזעם: "אתה לא תגיד שאנחנו משגעים את הציבור". לדבריו, הסגר בצורתו הנוכחית אינו עובד. גנץ טען מנגד כי ההידוק לא יעזור, ויש להתמקד בהסברה ובשכנוע.

גנץ התייחס הבוקר לדיווחים על העימות בינו לבין נתניהו: "לא כל דבר זה חילופי קולות", אמר בריאיון לכאן ב'. "ראש הממשלה חשב שצריכים לשקול להדק את הסגר, ואני חשבתי שלא נכון כי יש הנחיות לכאן ועכשיו. זה בסדר גמור שיש חילוקי דעות ויש ויכוחים".

תגיות:כחול לבןמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה