חדשות בריאות

מ"מ מפכ"ל המשטרה: "לא נעצום עין נוכח הפרות חוק בוטות"

ניצב מוטי כהן התייחס לביקורת על התנהלות השוטרים בהפגנות נגד ראש הממשלה והעניק גיבוי מלא לאנשיו: "מחזק את ידיהם של המפקדים והשוטרים, נמשיך לבצע את תפקידנו באופן מקצועי וענייני וללא מורא"

ניצב מוטי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ניצב מוטי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס הבוקר (ראשון) בהערכת מצב להפרות הסדר שנרשמו אתמול בהפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולביקורת על תפקוד השוטרים, שפיזרו מספר התקהלויות ברחבי הארץ, ביצעו מעצרים וחילקו מאות דוחות למפגינים. "תפקיד המשטרה במדינה דמוקרטית הוא לממש ולאכוף את הוראות החוק והכנסת, גם כשאין להם תמיכה מלאה בקרב כל הציבור וגם כשאינם לטעמם או לרוחם של מפריו", אמר.

"לצערי יש מי שמפרים את החוק ולא נשמעים להוראות השוטרים", הוסיף כהן. "לא נעצום עין נוכח הפרות חוק בוטות, במחאות ובכל מקום אחר".

"אנו ניצבים בשעת חירום לאומית ובמערכה מתמשכת על החיים של כולנו. אני מחזק את ידיהם של המפקדים והשוטרים, שניצבים מול אתגרים מורכבים ומשימות רבות נוכח חוסר הערכה מתמשך".

"אני קורא לציבור כולו ללא יוצא מן הכלל להישמע להוראות החוק ולשוטרים הפועלים לאוכפו. אנו נמשיך לבצע את תפקידנו באופן מקצועי וענייני וללא מורא. נמשיך לאכוף את החוק והתקנות ללא משוא פנים ולשמור על שלום הציבור, בטחונו ובריאותו", סיכם כהן.

במהלך ההפגנות אמש, עצרו כוחות המשטרה 38 מפגינים בתל אביב שהתעמתו עמם, וחילקו מאות דוחות על הפרת תקנות החירום למאבק בקורונה. "חופש המחאה בגבולות שנקבעו בחוק על ידי הדרג המדיני, בצל אחד המשברים הבריאותיים הגדולים ביותר שפקדו את ישראל ועל רקע שיעורי תחלואה גבוהים בנגיף הקורונה, אינו חופש ההדבקה ולא מתיר לאף מפגין או מפגינה להפר את החוק והסדר או לפגוע בבריאות הציבור", נמסר מהמשטרה. "לצערנו, הערב התגלו הפרות רבות וחמורות במוקדי מחאות, ובכלל זאת בעיר תל אביב".

"מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים ונקטו באלימות פיסית ומילולית", הוסיפו במשטרה. "חלקם הגדול הפרו בבוטות את תקנות שעת החירום כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסכות וסיכנו את בריאות הציבור. המשטרה חזרה והודיעה למפגינים כי ההפגנה אינה חוקית וקראה להם להתפזר, אולם אלו המשיכו להתהלך ברחובות תל אביב, חלקם ללא מסכות וללא שמירת מרחק אחד מהאחר, והתעמתו עם שוטרים".

"המשטרה לא תאפשר הפרות כה בוטות של החוק והסדר הציבורי במחאות ובכל מקום אחר, ותמשיך לפעול בנחישות וללא משוא פנים היכן שיידרש ומתי שיידרש. המשטרה קוראת לציבור לגלות אחריות אישית וציבורית, ולהירתם למאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה. רק ביחד ננצח".

סרטון המתעד אלימות משטרתית:

37 מתוך 38 המפגינים שנעצרו שוחררו לבתיהם. מהמשטרה נמסר, כי היא תבקש מבית משפט השלום בתל אביב להאריך את מעצרו של מפגין אחד, החשוד בהכאת שוטר.

חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) מתח אמש ביקורת נוקבת על התנהגות המשטרה, וטען כי היא "תוצאה ישירה של טירוף המלחמה בהפגנות של ביבי, והכניעה המוחלטת של כחול לבן לטירוף הזה. התשובה היא הגברת המחאה". בפנותו בטוויטר למפגינים שקיבלו דוחות, אמר שלח: "אל תשלמו את הקנסות. תבחרו לעמוד לדין. נראה אותם מביאים אלפי מפגינים לבית המשפט. אני וכל נבחר ציבור ישר נהיה שם להילחם בשבילכם".

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות על דבריו של שלח: "תתבייש לך. מסית ומדיח לעבריינות ולהפרת חוק חסרת אחריות ומסוכנת – בריאותית, כלכלית ודמוקרטית. אתם אמנם שמאלנים, עפר, והתרגלתם להרגיש אדוני הארץ שהחוק זה הם, אבל גם אתם כפופים לחוק וחייבים לציית לו. הגיע הזמן שתפנימו את זה".

"הסיפור של הערב פשוט ושאף אחד לא יעבוד עליכם עם נרטיב שקרי", הוסיף סמוטריץ'. "כמה אלפי עבריינים אנרכיסטים שיצאו בכוונה תחילה להפר את החוק, להתריס נגד הוראות הבריאות, ולהתעמת עם המשטרה שנדרשת לאכוף אותם, ומקבלים גיבוי מטורף מתקשורת שמאלנית מוטה וחסרת אחריות שלא מנסה אפילו לשמור על מראית עין מקצועית. אני מגנה את העבריינים, מגבה את המשטרה במשימתה החשובה והמורכבת לאכוף את החוק, וקורא לה לעשות זאת בנחישות ובאגרוף ברזל כפי שנדרש מול עבריינים מהסוג הזה, להתעלם ולא להיבהל מעיתונאים ופוליטיקאים צבועים שמתייצבים לצד העבריינים ומאיימים לשרוף את המועדון על יושביו ולחסל את הדמוקרטיה".

תגיות:הפגנותמשטרת ישראלמוטי כהןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה