חדשות בארץ

לקראת הכרזתו כמבצעי: הלוויין "אופק 16" נמסר לאמ"ן

בטקס מצומצם, שנערך תחת מגבלות הקורונה בחדר הבקרה של "אופק 16", במפעל 'חלל' של התעשייה האווירית ביהוד, נמסרו 'מפתחות' הלוויין לידי מפקד יחידה 9900 – יחידת המודיעין הגיאוגרפי חזותי של אגף המודיעין בצה"ל

טקס מסירת הלוויין לצה"ל (צילום: אלכס פולו, התעשייה האווירית)טקס מסירת הלוויין לצה"ל (צילום: אלכס פולו, התעשייה האווירית)
אא

מנהלת החלל במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון והתעשייה האווירית השלימו היום (ראשון) את הכשרת לוויין התצפית "אופק 16" להפעלה מבצעית בחלל. זאת שלושה חודשים לאחר שיגורו המוצלח לחלל, ובתום תהליך בדיקות מדוקדק ומתוכנן מראש. 

‏בטקס מצומצם, שנערך תחת מגבלות הקורונה בחדר הבקרה של הלוויין, במפעל "חלל" של התעשייה האווירית ביהוד, מסרו ראש מנהלת החלל 'אתגר' במפא"ת, אמנון הררי, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל, בועז לוי, ומנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, שלומי סודרי, את 'מפתחות' הלוויין לידי מפקד יחידה 9900 – יחידת המודיעין הגיאוגרפי חזותי של אגף המודיעין בצה"ל.

"אופק 16" הינו לוויין תצפית אלקטרואופטי בעל יכולות מתקדמות. בלוויין מותקנת מצלמה פרי פיתוח וייצור של חברת "אלביט מערכות", בעלת איכות טובה ביותר, עם מאפייני יחס ביצועים למשקל הטובים ביותר הקיימים בשוק.

מאז שיגורו לחלל ב-6 ביולי עבר הלוויין הליך מתוכנן מראש ומוצלח של בדיקות בחלל (In Orbit Testing) על ידי התעשייה האווירית, מפא"ת ואמ"ן. במסגרת ההליך שלח הלווין תמונות רבות באיכות מצוינת, שהוכיחו את יכולותיו במתארים מגוונים.

את פיתוח וייצור הלוויין והמשגר הוביל משרד הביטחון, באמצעות מנהלת החלל ("אתגר") במפא"ת. התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי של הפרויקט: חטיבת טילים וחלל, באמצעות מפעל "חלל", הובילה את הפרויקט יחד עם 'מלמ' שפיתחה ובנתה את המשגר. חברת "אלביט מערכות" פיתחה וייצרה, כאמור, את מצלמת הלוויין. חברת "תומר" – החברה הממשלתית לייצור מערכות הנעה רקטית – וחברת "רפאל" ייצרו את מנועי טיל השיגור ואת מנועי הלוויין. בפרויקט שותפות חברות רבות נוספות, בהן "רוקר" ו"סיאלו". בפיתוח היו מעורבים באופן עמוק גם גורמי צה"ל שונים, בעיקר מחיל המודיעין וחיל האוויר והחלל.

כך שוגר "אופק 16" לחלל (וידיאו: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

תגיות:משרד הביטחוןאמ"ןאופק 16

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה