חדשות בריאות

לראשונה בישראל: חולה קורונה שהפר בידוד מואשם בהפצת מחלה

תושב הדרום בן 24, שאומת כחולה קורונה, מואשם שהפר בידוד והשתתף במסיבה, על אף שהרופאה המטפלת הבהירה לו כי הוא צריך להישאר בבידוד: "עשה במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות"

(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד חולה קורונה מאומת, שהפר בידוד והשתתף במסיבה. כתב האישום מייחס לנאשם, תושב הדרום בן 24, ביצוע עבירה של הפצת מחלה, על פי סעיף 218 לחוק העונשין: "במעשיו, עשה הנאשם במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות". מדובר בהעמדה לדין ראשונה מסוגה בישראל על הפצת מחלת הקורונה.

מפרטי כתב האישום עולה, כי הנאשם אומת בסוף החודש שעבר כחולה קורונה. ב-1 באוקטובר הוא פנה לרופאה המטפלת בבקשה לאפשר לו לצאת מהבידוד, אך סורב: "למרות דבריה של הרופאה, יצא הנאשם סמוך לשעה 23:00 מהבידוד והצטרף למסיבה שנערכה במושב הודיה, בה השתתפו למעלה מ-20 אנשים, שחלקם לא חבשו מסכות".

על פי כתב האישום, "הנאשם השתתף במסיבה ביודעו שהוא חולה קורונה, וכי הוא עלול להדביק במחלה אחרים המשתתפים במסיבה ולסכן את חייהם". הוא מואשם, כי בכך "עשה במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות".

התיק נחקר על ידי תחנת קרית מלאכי, והנאשם שוחרר מהמעצר בתנאים מגבילים. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את התנאים המגבילים.

מהפרקליטות נמסר, כי היא תמשיך – בשיתוף עם משטרת ישראל – "לפעול בנחישות נגד מפירי החוק והתקנות במטרה למגר את התפשטות הנגיף. במקרים המתאימים, יוגשו כתבי אישום נגד אנשים שמסכנים את הציבור".

תגיות:כתב אישוםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה