חדשות בריאות

מניין הנפטרים עלה ל-1,803, מצב החירום הוארך בשבוע

על פי נתוני משרד הבריאות, 855 חולים נמצאים במצב קשה, מתוכם 223 מחוברים למכונות הנשמה. שרי הממשלה אישרו את הארכת הסגר ומצב החירום המיוחד בשבוע נוסף, עד ל-13 באוקטובר

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי מניין הנפטרים מנגיף הקורונה עלה ל-1,803. אתמול אובחנו 4,674 נדבקים חדשים, כשמספר הבדיקות שפוענחו עמד על קרוב ל-47 אלף. שיעור הבדיקות החיוביות המשיך לרדת, והסתכם בכ-10.5%.

מספר החולים הפעילים עומד על 61,606, מתוכם 1,612 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 855 חולים מוגדר קשה, ביניהם 223 מונשמים. 298 חולים נמצאים במצב בינוני. מפרוץ המגפה אובחנו בישראל 278,585 נדבקים, מתוכם החלימו 215,181.

הממשלה אישרה אמש, במשאל טלפוני, את המשך הסגר וההכרזה על מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה בשבוע נוסף, עד ל-13 באוקטובר. במסגרת מצב החירום, חלה הגבלה על יציאה להפגנות עד למרחק של קילומטר מהבתים, ונאסר להתפלל בתוך בתי הכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול למגמת הירידה המסתמנת בשיעור הבדיקות החיוביות. "יש לנו סימנים ראשונים של אופטימיות זהירה שאנחנו בולמים את המגיפה, אבל זה מוקדם מדי להגיד את זה", אמר במהלך סיור בבית אבות בירושלים. "כל המומחים בלי יוצא מן הכלל אמרו: תחכו לפחות עוד שבוע. כך אנחנו עושים". הוא הבהיר כי היציאה מהסגר תיעשה בצורה "מדורגת ואחראית", כלשונו: "לא ניכנע לשום לחצים פופוליסטיים בעניין הזה".

"אנחנו פועלים עכשיו בגל השני בצורה מאוד אחראית, כמו שפעלנו בגל הראשון", הוסיף נתניהו. "בגל הראשון היינו ממשלה אחודה, מלוכדת, וציבור שנענה. כדי שנצליח בגל השני אני צריך את אותו הדבר – ממשלה מלוכדת וציבור שנענה לכללים".

"כל אירופה עכשיו דוהרת אל הסגר השני. אם נפעל נכון, אנחנו נצא מהסגר השני במצב טוב יותר בשעה שכל אירופה נכנסת אליו. אז אנא שמרו על הכללים, ואני קורא גם לחברי בממשלה ובקואליציה בכנסת – היו מאוחדים", סיכם ראש הממשלה.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה