חדשות בריאות

אדלשטיין: "המשק לא ייפתח לרווחה בשבוע הבא"

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר במרכז הרפואי שיבא, ובחן טכנולוגיות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה. בתדרוך לתקשורת הבהיר השר כי המשק ייפתח בהדרגה, בהתאם לירידה בנתוני התחלואה: "מי שנלחם כרגע על פתיחה מהירה של ענפים שונים במשק – פוגע בכלכלת ישראל"

אדלשטיין (צילום: פלאש 90)אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (רביעי) לירידה ההדרגתית המסתמנת בתחלואת הקורונה. "אנחנו רואים את ההשפעות הראשוניות של הסגר, רואים ירידה באחוזי הנדבקים החדשים", אמר בתדרוך שהעניק לתקשורת במהלך סיור במרכז הרפואי שיבא. "לא הייתי מציע לקפוץ למסקנות ולומר שהכל נגמר, ניצחנו, ונפתח את המשק. ברור לגמרי, שאנחנו צריכים עוד זמן לא קצר על מנת להיות באותם פרמטרים שקבענו לתחילת היציאה מהסגר. זה ייקח עוד זמן, לא נעשה צעדים רק בגלל שהגיע איזה שהוא תאריך".

"אני כבר רואה כותרות ענק שהתחלואה יורדת, ושהגיע הזמן לפתוח", הוסיף אדלשטיין. "הטעות החמורה ביותר שאנחנו יכולים לעשות היא פתיחה לא זהירה ומהירה מדי של המשק, כמו בגל הראשון. הדברים בחיים נראים לפעמים הפוך ממה שהם במציאות. מי שנלחם כרגע על פתיחה מהירה של ענפים שונים במשק – פוגע בכלכלת ישראל. מי שרוצה לשמור על הכלכלה לטווח ארוך, מי שרוצה לא לשגע את הכלכלה – צריך כרגע לפעול בסבלנות, ולומר 'לא הכל בבת אחת, יקח עוד זמן'".

אדלשטיין ציין כי ביקש מקבינט הקורונה להאריך את כל תקנות הסגר עד ה-14 לאוקטובר: "אני שמח מאוד שעמדתי התקבלה. זה מאפשר לנו לא לקבל היום או מחר החלטות על משהו שיקרה אחרי החג, אלא אחרי שנעבור את החג ונראה מבחינת הנתונים איך הוא עבר, ואם הציבור שמר על ההנחיות גם בשמחת תורה. אם נראה שהכל עבר בשלום ונתוני התחלואה ממשיכים לרדת, תתכנס ישיבת קבינט ונקבל את ההחלטות להמשך על סמך הנתונים העדכניים ביותר". אדלשטיין הדגיש כי "מה שלא יהיה, שלא תהיה שום ציפייה לפתיחת המשק לרווחה בשבוע הבא"

במהלך הביקור בשיבא, בחן אדלשטיין תצוגת טכנולוגיות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה. את הטכנולוגיות הציג לשר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו.

"משרד הבריאות בוחן בימים אלו לעומק כל אחת מהטכנולוגיות, ועוד רבות אחרות, כדי להתמודד עם הקורונה באופן המיטבי", אמר אדלשטיין. "טכנולוגיות אלו יסייעו רבות למערכת הבריאות גם בימים כתיקונם, לאחר שנתגבר על הקורונה".

שר הבריאות הדגיש כי "כל הטכנולוגיות האלה, חשובות ככל שיהיו, לא יעבדו בלי שהציבור ישתף פעולה וישמור על ההנחיות. אני לא החתול טום, ואף אחד לא העכבר ג'רי. לא צריך פה לשחק משחקים – מי נתפס, מי הצליח לעקוף את ההנחיות. הדברים ברורים ופשוטים: אם שומרים על המסכות ועל המרחק, אם שומרים על ההנחיה להישאר בבית כשאין סיבה מיוחדת ומותרת לצאת – אז אני בטוח שגם הזמנים של הסגר יוכלו להתקצר".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה