חדשות בארץ

זוהר: "כחול לבן סגרו על הקמת ממשלת מיעוט עם המשותפת"

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגיב בחריפות על איומי כחול לבן להביא להדחתו של ראש הממשלה נתניהו: "מסתבר שהם שוב חזרו לאופציית איימן עודה ואחמד טיבי. כחול לבן כבר לא שותפים קואליציוניים אלא סכנה למדינה"

זוהר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)זוהר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את כחול לבן, על רקע איומיה להביא להדחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"כחול לבן סגרו עם לפיד על הקמת ממשלת מיעוט עם בל"ד והמשותפת", כתב זוהר בטוויטר, "מסתבר שהם שוב חזרו לאופציית איימן עודה ואחמד טיבי. כחול לבן כבר לא שותפים קואליציוניים אלא סכנה למדינה".

"הם משתמשים באקדח ריק ומוכנים לסכן את כולנו, רק כי הסקרים קובעים שהם נכשלו", הוסיף זוהר. "במילה אחת: בושה. בשתי מילים: בושה וחרפה".

שר המדע יזהר שי הזהיר אמש, כי אם נתניהו יסרב לדרישת כחול לבן לקדם הכנת תקציב לשנת 2021 וייזום את הקדמת הבחירות – כחול לבן תפעל לכך שהוא לא יישאר בתפקידו. "נעשה כל מה שצריך במישור הפוליטי", אמר בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12.

לדברי שי, "בליכוד הודיעו השבוע דרך זוהר שהם לא יעבדו על תקציב כדי לפרק את הממשלה הזאת. יצא המרצע מן השק: הליכוד הולך להתעלל ב-9 מיליון אזרחים, רבים מהם מצביעי ליכוד, על מנת לעשות איזה שהוא תרגיל פוליטי ציני. אנחנו לא נאפשר זאת".

"אם הליכוד ירצה ליזום עכשיו בחירות על חשבון אזרחי ישראל – על חשבון המובטלים והחולים – לא רק שלא נאפשר זאת. אם לוקחים אותנו לבחירות – נתניהו לא יהיה יותר ראש הממשלה", הצהיר שי. "אנחנו בכחול לבן נדאג לזה. נעשה כל דבר אפשרי, כל דבר שצריך. חשוב שיבינו בצד השני: מי שחושב לקחת את אזרחי ישראל לסיבוב בחירות ציני – ישלם על כך את המחיר הפוליטי".

יו"ר מפלגתו של שי, שר הביטחון בני גנץ, תקף שלשום את נתניהו. בהתייחסו בעמוד הפייסבוק שלו למכתב ששלח לראש הממשלה, בדרישה להתחיל בהכנת תקציב לשנת 2021, כתב גנץ: "הפיגוע הכלכלי המתמשך שחווים אזרחי ישראל חייב להסתיים. לא שיקול פוליטי אישי, כן שיקול כלכלי-לאומי. התקציב הוא של אזרחי ישראל, לא של נתניהו. אם יפגע באזרחי ישראל – אני אמנע זאת ממנו. אנחנו נמנע זאת ממנו".

גנץ הבהיר, כי מפלגתו אינה מתכוונת לעזוב את הממשלה: "שרי כחול לבן לא יזוזו מילימטר ממשרדי המשפטים, החוץ, הביטחון, התקשורת, הכלכלה, המדע, התרבות והספורט, החקלאות, הרווחה, העלייה והקליטה, התפוצות, נושאים אסטרטגיים, שוויון חברתי וגמלאים. אנחנו נדאג שלא יהיו פה צעדים מדיניים שנובעים מצרכים פוליטיים אישיים. אנחנו נדאג שלא יהיו פה מינויים פוליטיים הזויים ופגיעה במערכת המשפט. אנחנו נמנע ממשלת מעבר ללא מגבלות וללא הגבלות, שהפכה לשיטת מעבר גבולית מדמוקרטיה לדיקטטורה".

"מי שינסה לפגוע באזרחי המדינה ייזרק מהחיים הפוליטיים. כל האופציות על השולחן ושום צעד לא יישלל", סיכם יו"ר כחול לבן.

תגיות:כחול לבןמיקי זוהריזהר שי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה