חדשות בארץ

האוזר: "יאיר לפיד רוצה שוב להטריל את המדינה"

חבר סיעת דרך ארץ, צבי האוזר, הבהיר כי יתנגד להצעת אי האמון הקונסטרוקטיבי של יש עתיד, שנועדה להפיל את הממשלה ולהכריז על ממשלה חלופית מבלי לפזר את הכנסת וללכת לבחירות: "אין לנו שום דבר משותף עם בל"ד ושותפיהם"

האוזר (צילום: אורן בן חקון, פול)האוזר (צילום: אורן בן חקון, פול)
אא

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, צבי האוזר, תקף הבוקר (ראשון) את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, והבהיר כי סיעת דרך ארץ לא תתמוך בהצעת אי האמון הקונסטרוקטיבי להפלת הממשלה ולהקמת ממשלה חלופית בתמיכת הרשימה המשותפת.

בסרטון שפרסם ברשת, אמר האוזר: "שמעתי שיאיר לפיד רוצה שוב להטריל את המדינה ולנסות להקים ממשלה משותפת עם הרשימה המשותפת – אלה שעד לאחרונה הוא קרא להם הזועביס".

"יש לנו הרבה במשותף עם ערביי ישראל, אבל אין לנו שום דבר משותף עם בל"ד ושותפיהם – אלה שהיו נגד ההסכם עם האמירויות כי הם בצד הפלסטיני, אלה שבכל הזדמנות הם בעד חמאס, בעד חיזבאללה, בעד אסד".

"יאיר, לנו יש עקרונות ואנחנו לא משנים אותם. אני בטוח שבבית לימדו אותך, שגם לציונות ליברלית יש קווים אדומים. תתקדם לתרגיל הבא", סיכם האוזר.

כנס החורף של הכנסת ה-23 ייפתח מחר בנאומיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ונשיא המדינה ראובן ריבלין. לאחר מכן תעלה לדיון הצעת אי אמון קונסטרוקטיבי של סיעות יש עתיד-תל"ם ומרצ. הצעה מסוג זה כוללת לא רק הבעת אי אמון בממשלה הקיימת, אלא גם הכרזה על הרכבה של ממשלה חלופית. ההצעה, שנועדה להדיח את ראש הממשלה מבלי לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות, זקוקה לתמיכה של 61 חברי כנסת כדי לעבור – מכשול שהאופוזיציה אינה צפויה לעבור אותו.

מוקדם יותר הבוקר, יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, תקף בחריפות את כחול לבן, על רקע איומיה להביא להדחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כחול לבן סגרו עם לפיד על הקמת ממשלת מיעוט עם בל"ד והמשותפת", כתב בטוויטר, "מסתבר שהם שוב חזרו לאופציית איימן עודה ואחמד טיבי. כחול לבן כבר לא שותפים קואליציוניים אלא סכנה למדינה. הם משתמשים באקדח ריק ומוכנים לסכן את כולנו, רק כי הסקרים קובעים שהם נכשלו. במילה אחת: בושה. בשתי מילים: בושה וחרפה".

בתגובה לדברים, מסרו בכחול לבן: "מיקי, אפילו בליכוד לא לוקחים אותך ברצינות. תמשיך לקשקש כי זה הדבר היחיד שאתה יודע לעשות, וגם זה לא בהצלחה יתירה". על כך אמר זוהר: "התגובות של כחול לבן מראות שהם בלחץ משום שסופם הפוליטי מתקרב. לא אתן יד לכך שנשמש כגלגל ההצלה שלהם".

תגיות:צבי האוזריאיר לפידהצעת אי אמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה