חדשות בארץ

שר האוצר: תקציב 2021 יובא לאישור הממשלה במהלך חודש דצמבר

ברקע המתיחות בין הליכוד וכחול לבן, הודיע שר האוצר ישראל כ"ץ כי תקציב המדינה ל-2021 יוגש לאישור הממשלה במהלך חודש דצמבר: "התקציב יתן מענה לצורך להתמודד עם התמשכות מגפת הקורונה, לצד הצורך להצעיד את המשק חזרה לתעסוקה מלאה ולפעילות וצמיחה"

כ"ץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)כ"ץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע היום (ראשון), כי תקציב המדינה לשנת 2021 וחוקי ההסדרים יוכנו במשרדו ויוגשו לאישור הממשלה במהלך חודש דצמבר, וזאת בהתאם לשיקולים המקצועיים ולוח הזמנים המתבקש.

בהודעה שפרסם משרד האוצר נמסר, כי כ"ץ הגיע על כך לסיכום עם ראש אגף התקציבים בפועל, יוגב גרדוס, ועם היועץ המשפטי של המשרד, עורך הדין אסי מסינג: "בימים הקרובים יתקיים באוצר דיון מאקרו לקביעת יעדי התקציב, ובמקביל תתבצע עבודת ההכנה המקצועית בהתאם למסגרת שנקבעה".

"כפי שהתחייבתי, משרד האוצר מגבש את הצעת חוק תקציב 21' באופן מקצועי, ובהתאם לכל התהליכים ולוחות הזמנים הנדרשים", אמר כ"ץ. "התקציב יתן מענה לצורך להתמודד עם התמשכות מגפת הקורונה, לצד הצורך להצעיד את המשק חזרה לתעסוקה מלאה ולפעילות וצמיחה".

ברקע הודעתו של כ"ץ המתיחות הגוברת בין הליכוד וכחול לבן, לאחר ששר הביטחון בני גנץ דרש בשבוע שעבר מראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את הכנת תקציב המדינה לשנת 2021: "כל סיכול של אישור התקציב משמעותו אחת – העדפת שיקולים אישיים על פני טובת אזרחי ישראל", כתב לנתניהו.

גנץ טען במכתבו, כי מתן הסיוע בשיטת קופסאות תקציביות הינו "פתרון זמני" בלבד, שהמשכו פוגע קשות בכלכלת המדינה: "אין כל סיבה הגיונית לאפשר מחדל וכאוס תקציבי, להוציא מניע פוליטי או אישי פסול", הצהיר. "שיטת הקופסאות סיימה את תפקידה".

"אי קיום דרישות אלו אינו פגיעה בי או בכחול לבן, אלא פגיעה באזרחי ישראל שלא יסלחו לאף מנהיג ששם את האינטרסים האישיים והפוליטיים שלו לפני טובתם", הוסיף גנץ ותקף. "את ההסכם בינינו כבר הפרת, זה יהיה טראגי אם תפר גם את ההסכם עם אזרחי ישראל".

מוקדם יותר היום, הודיעה מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר-אייל, על התפטרותה, וזאת פחות מחצי שנה מאז מונתה לתפקידה. ממשרד האוצר נמסר, כי כ"ץ וטרנר "הגיעו להסכמה משותפת על סיום תפקידה בשבועות הקרובים, לאור בקשתה האישית". כ"ץ מינה את מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל המשרד עד למינוי קבע שיסוכם בהמשך.

טרנר, שכיהנה כמנכ"לית משרד התחבורה בתקופת כהונתו של כ"ץ במשרד, הגיעה לאוצר כמינוי אישי שלו לאחר הקמת הממשלה החדשה. אלא שבצל המשבר הכלכלי התגלעו בין השניים חילוקי דעות מקצועיים ועימותים. כזכור, בסוף חודש אוגוסט התפטר מתפקידו ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על התנהלותו של כ"ץ. חודש קודם לכן הזהיר מרידור מפני המהלך שיזמו נתניהו וכ"ץ למתן מענק חד-פעמי לאזרחים. לאחר שטרנר העניקה גיבוי פומבי למרידור, נזף בה שר האוצר: "אין זה מתפקידך להגיב ולהתנצח ולהגן על פקידים מול הדרג המדיני, וזאת בלי קשר לתוכנם של הדברים. תפקידכם הוא לבצע את החלטות הדרג המדיני".

תגיות:תקציב המדינהמשרד האוצרנגיף הקורונהישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה