חדשות בארץ

אלמנת הרב אוחיון הי"ד: הריסת בית המחבל – חובה מוסרית וערכית

לקראת הדיון בעתירת משפחת המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד נגד הריסת ביתו, פנתה האלמנה לשופטי בית המשפט העליון בדרישה לדחות את העתירה: "האם מי שמונע את הריסת בית המחבל יכול להרים את ידיו ולומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'? יש לי ספק גדול מאוד בלב, ולא רק לי"

קברו של הרב אוחיון הי"ד. בעיגול: האלמנה (תמונות: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)קברו של הרב אוחיון הי"ד. בעיגול: האלמנה (תמונות: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בית המשפט העליון ידון היום (שני) בעתירת משפחת המחבל חליל מחמד דויכאת, שרצח לפני מספר שבועות את הרב שי אוחיון הי"ד בפיגוע דקירה בצומת סגולה בפתח תקווה. לקראת הדיון, פנתה אלמנתו של הרב, סיוון, במכתב אל השופטים, בו דרשה מהם לדחות את העתירה על הסף.

"אני מייחלת שבורא עולם, שהוא 'ק-ל נקמות', הוא יקום את נקמתו מאותם אלו שרצחו את בעלי", כתבה אוחיון. "ההרגשה שלי שהחמלה על סביבתם של המרצחים השפלים היא בגדר 'רחמנות על אכזרים'. כי כשאין הרתעה – אין מחשבה של פחד למפגע ולמחבל הבא לצאת ולעשות ככל העולה על רוחו השפלה".

אוחיון מתחה בדבריה ביקורת על החלטתה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בשבוע שעבר שלא לקיים דיון נוסף בהריסת בית המחבל שרצח את לוחם גולני עמית בן יגאל הי"ד: "בראשי עוברת המחשבה, אם היה נהרס ביתו של המחבל שרצח את עלם החמודות החייל עמית בן יגאל הי"ד, יש סיכויים רבים מאוד שהרוצח של בעלי הי"ד היה חושב פעמיים על הצעד הנורא אותו הוא ביצע. מדובר באנשים ששיקולים אלו הם גורם מכריע בצאתם לבצע את זממם, פעמים הרבה יותר מהשיקול של נטילת חיים. לצערנו".

"מה נאמר במקרה שלנו, בו ידוע טוב מאוד מי הרוצח השפל? ידוע טוב מאוד מהי סביבתו. ידוע טוב מאוד לכל גורמי המקצוע מהשב"כ וצה"ל, ולכל מי שהיגיון בראשו, שהריסת ביתו היא הרתעה מועילה, והיא חייבת להיות כדי למנוע את הרוצח הבא מלעלות במחשבתו לצאת מביתו. כל הסיבות של הרחמים על סביבת יציאת המחבל מביתו הם רחמים שעלולים להפוך להתאכזרות על רחמנים, שעלולים להיפגע חס ושלום מהיעדרותה של ההרתעה".

"אני לא רוצה לשמוע, חס ושלום, על עוד מקרה נורא כמו שאנו עברנו ועוברים", המשיכה האלמנה. "זה נורא. זה קשה. זה איום ונורא. אין מילים כדי להסביר את עוצמות הכאב והחיסרון. תקוותי היא שאנו נהיה האחרונים שסובלים סבל מחריד שכזה, אבל בשביל זה אנו חייבים לעשות מעשה ולייצר הרתעה. אנו חייבים להשתדל למנוע את המחבל הבא. זוהי חובה מוסרית וערכית כלפי כל מי שחי פה בארץ ישראל. האם מי שמונע את הריסת בית המחבל יכול להרים את ידיו ולומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'? יש לי ספק גדול מאוד בלב, ולא רק לי".

הרב אוחיון הי"ד, בן 39 ואב לארבעה, עשה את דרכו מהכולל בכפר סבא בו למד לביתו בפתח תקווה. המחבל, תושב הכפר רוג'יב שבאזור שכם, דקר אותו בפלג גופו העליון ופצע אותו אנושות. הוא פונה לבית החולים בילינסון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המחבל ניסה להימלט מהמקום, אולם נתפס. בתחילת החודש שעבר הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום, בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות והחזקת סכין שלא כדין בנסיבות מעשה טרור.

תגיות:הריסת בתי מחבליםבג"ץהרב שי אוחיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה