נפלאות הבריאה

מרשים בשלכת, טעים בקיץ: שירבו זכויותינו כרימון

הרימון המתוק ועמוס הגרעינים הוא מן הסימנים המוכרים של ראש השנה. הכל על הרימון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מבין כל הסימנים שאוכלים בראש השנה, אחד הבולטים והאהובים הוא כמובן הרימון. הרימון הוא פרי מעניין, יפהפה ומלכותי, וכידוע, הוא מכיל הרבה מאוד גרעינים – זוהי הסיבה שאנו אוכלים אותו בראש השנה, ומתפללים "שירבו זכויותינו כרימון".

מבחינה טקסונומית, הרימון שייך למשפחת הרימוניים – אך המילה "משפחה" אולי גדולה מדי עבורו, שכן הוא הצמח היחיד במשפחה זו... הרימון נחשב ל"קרוב משפחה" של ההדסים.

לרימון ישנם זנים רבים, אשר צומחים בגדלים שונים וגם כמות הפרחים שלהם שונה. כך, למשל, ישנם זני רימון שמיועדים לגינון, ולהם פרחים רבים, גדולים ומלאים יותר מאשר לזנים אחרים. עצי הרימון מגיעים עד לגובה של 5-6 מטרים, ורוחבם מגיע ל-3-4 מטרים. עם זאת, ישנם גם זנים ננסיים של עצי רימון. עצי הרימון הם עצים יפהפיים: לקראת סוף החורף ניתן לראות את הלבלוב של פרחי הרימון בצבע אדום, ובאביב ניתן לראות את הפריחה האדומה המלאה על רקע של עלים ירוקים יפהפיים. הפירות מבשילים בקיץ, וגווניהם האדומים כמובן הופכים את העץ ליפה במיוחד – ואפילו בסתיו, עונת השלכת, נראה העץ מרשים, כאשר עליו מקבלים גוון צהוב ייחודי טרם נשירתם.

צבעו של הרימון הבשל הוא אדום, אך גווניו משתנים בהתאם לזן הספציפי של הרימון. חלקם אדומים יותר וחלקם נוטים לגוון ורוד. ישנו אפילו זן אחד של רימונים בעלי גוון שחור כמעט, שטעמם מתוק מאוד.

הרימון נחשב לפרי בעל חיי מדף ארוכים. גם ללא קירור, הוא יכול להישמר כחודש שלם מבלי להרקיב. מהרימון ניתן להכין מגוון גדול במיוחד של מאכלים. בצורתו הטבעית ניתן לשלב אותו בסלטים ומאכלים אחרים, ניתן להכין ממנו מיצים, תרכיזים, סירופים ורטבים המשמשים בבישול ובאפייה, ואפשר לייצר ממנו אפילו "יין" רימונים. הרימון גם מומלץ מאוד מבחינה בריאותית, ויש לו סגולות רפואיות רבות, במיוחד בסיוע למערכת העיכול.

 

תגיות:רימוןנפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה