עובדות שלא ידעתם

הידעתם איפה יש הכי הרבה לבקנים?

מהו השריר החזק ביותר בגוף, מהי ה"פיג'מה" של המוח, והיכן ממוקמות עיני היונקים? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם היכן יש הכי הרבה לבקנים? לבקנות היא מחלה מולדת גנטית, המתאפיינת בחוסר בפיגמנטים אשר אחראים על צבע העור, השיער והעיניים. התוצאה היא עור בהיר מאוד, שיער בהיר עד לבן ממש, עיניים בהירות מאוד ועוד. הלבקנות היא מחלה תורשתית רצסיבית – כלומר גם אם ההורים אינם לבקנים, יתכן שהילד יהיה לבקן אם היו לבקנים בדורות הקודמים. בטנזניה קיים הריכוז הגדול בעולם של לבקנים – כ-150 אלף לבקנים במדינה אחת.

• הידעתם איזה שריר בגופנו הוא החזק ביותר? זהו אינו שריר ביד או ברגל, אלא דווקא... הלשון. כן, ביחס לגודלה, הלשון היא השריר החזק ביותר בגוף. מלבד תפקידה של הלשון – ושל פקעיות הטעם שעליה – לחוש בטעמי המזון שאנו אוכלים, אנו משתמשים בלשון על מנת לסייע בלעיסת המזון, וכמובן גם על מנת לדבר ולהפיק עיצורים וצלילים שונים.

• הידעתם מהם "גני המפרץ" בסינגפור? אלו הם גנים אקזוטיים בעלי מראה ייחודי, ששטחם כ-1,000 דונם. הגנים הללו הם גנים בוטניים, והם מכילים אוסף ענק של צמחים מכל העולם. המראה הייחודי של הגנים מגיע מ"עצי" ברזל הבנויים בהם, המהווים לא רק אלמנט עיצובי, אלא מצע גידול לסוגים שונים של צמחים.

• הידעתם באיזו מצלמה מזהים חום? מצלמה תרמית היא מצלמה המזהה דרגות שונות של חום וקור, ומציגה אותן על המסך בצבעים שונים. מצלמות אלה משמשות למדע ולמחקר, אך גם לזיהוי אנשים לכודים בתוך בניינים בוערים, ואפילו לזיהוי של מקורות נזילה בצנרות בתים.

• הידעתם איזה הורמון הוא הפיג'מה של המוח? זהו המלטונין, הורמון המכונה גם "הורמון החושך", ובהלצה – "הפיג'מה של המוח". זהו הורמון המופרש בגוף כאשר הסביבה מחשיכה, ומסמן למוח שהגיע הזמן להתעייף ולישון.

• הידעתם היכן ממוקמות עיניהם של היונקים? אצל יונקים צמחוניים, העיניים ממוקמות בצידי הראש, על מנת להגדיל את שדה הראייה שלהם ולהקל עליהם לזהות אויבים בסביבה. אצל יונקים טורפים, לעומת זאת, העיניים ממוקמות בקדמת הראש, כדי שיוכלו להתמקד בטרף.

• הידעתם אלו מחומשים קיימים בטבע? הקב"ה ברא בעולמו צורות מרתקות ממש. אחת מהן היא המחומש, המופיע באלמנטים רבים בטבע כפנטגרם – כוכב מחומש. הוא מופיע בצמחים כמו הפטוניה, היסמין ועוד, ובבעלי חיים כמו כוכב הים.

תגיות:עובדות שלא ידעתםלבקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה