חדשות בריאות

מחקר חדש: נגיף הקורונה יכול לשרוד על משטחים עד 28 ימים

חוקרים באוסטרליה בדקו את יכולת ההישרדות של נגיף הקורונה על גבי משטחים שונים. מתוצאות המחקר עלה, כי ככל שהטמפרטורה יורדת – עמידותו של הנגיף גדולה יותר

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

מחקר חדש שנערך באוסטרליה מלמד, כי נגיף הקורונה יכול לשרוד עד 28 ימים על גבי משטחים העשויים מפלדת אל-חלד וזכוכית ועל גבי שטרות כסף. מתוצאות המחקר עלה, כי עמידותו של נגיף הקורונה גדולה בהרבה מזו של נגיף השפעת. המחקר נערך במעבדות המרכז האוסטרלי למוכנות למחלות, ותוצאותיו פורסמו בשבוע שעבר בכתב העת Virology Journal.

החוקרים בדקו את יכולת ההישרדות של הנגיף על גבי משטחים שונים, וזאת בתנאי מעבדה בהם נשמרו מידות חום שונות – 20, 30 ו-40 מעלות. הניסויים נערכו בחשיכה, כדי למנוע השפעה של אור השמש על שרידותו של הנגיף.

מהתוצאות עלה, כי ככל שנשמרת טמפרטורה נמוכה יותר – הנגיף ממשיך להישאר על המשטח זמן רב יותר. כך, למשל, בטמפרטורה של 20 מעלות ו-50 אחוזי לחות הוא הצליח לשרוד במשך 28 ימים על גבי משטחים העשויים מפלדת אל-חלד, על גבי מסכי מגע של טלפון נייד העשויים מזכוכית ועל גבי שטרות כסף ופלסטיק. העלאת הטמפרטורה ל-40 מעלות הפחיתה בצורה חדה את כושר ההישרדות של הנגיף – לפחות מ-24 שעות.

מחקרים שונים שנערכו מאז פרוץ המגפה הדגימו, כיצד נגיפי הקורונה מועברים באמצעות משטחים, אם כי מידת היכולת שלהם להדביק בדרך זו אינה ברורה לחלוטין. הממצאים המטרידים שנצפו במחקר החדש אודות יכולת ההישרדות של הנגיף על גבי משטחים מגבירים את החשיבות שמקנים ארגון הבריאות העולמי (WHO) וארגוני בריאות מדינתיים לשמירה על היגיינה באמצעות שטיפת ידיים במים ובסבון לעיתים קרובות, או לחלופין בתמיסה המכילה אלכוהול.

תגיות:מחקרנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה