חדשות בריאות

משרד הבריאות: מניין הנפטרים חצה את ה-2,000

1,512 חולים מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ, מתוכם 827 במצב קשה. 227 חולים מחוברים למכונות הנשמה. משרד הבריאות הודיע על שינויים בנהלי ההחלמה, המגדירים מתי חולי קורונה נחשבים למחלימים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:09)

משרד הבריאות עדכן הערב (שני), כי מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הקורונה חצה את רף ה-2,000, ועומד כעת על 2,016. מפרוץ המגפה אותרו בישראל 293,553 נדבקים, מתוכם החלימו 238,643.

נכון לעכשיו, 52,892 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים. 1,512 חולים מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ, מתוכם 827 במצב קשה. 227 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

מחצות אובחנו 1,915 נדבקים חדשים, כאשר מספר הבדיקות שפוענחו עומד על 31,180. שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך במגמת הירידה, ועומד כעת על 6.5%. אתמול אובחנו 1,618 נדבקים מתוך כ-23 אלף בדיקות, ושיעור החיוביים עמד על 7.6%.

מוקדם יותר היום, הודיע משרד הבריאות על שינויים בנהלי ההחלמה, המגדירים מתי חולה קורונה נחשב כמי שהחלים. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, ד"ר שרון אלרעי פרייס, מסרה בתדרוך לתקשורת כי כעת יהיו שתי קטגוריות להחלמה: חולים שהיו במצב קל או בינוני ייחשבו כמחלימים עשרה ימים מרגע אבחונם כחולים, ובלבד שבשלושת הימים האחרונים לא חשו בתסמינים. זמן ההחלמה עבור חולים שהיו במצב קשה או שנמצאים בקבוצות סיכון יהיה עשרים יום, ובלבד שעברו עליהם שישה ימים ללא תסמינים. חולים מדוכאי חיסון בלבד יידרשו לבדיקות קורונה חוזרות.

שינוי נוסף בהגדרות ההחלמה נוגע לבדיקות הסרולוגיות: "מי שיש לו בבדיקה זו עדות למחלת קורונה בעבר יכול להיחשב לפי הנוהל החדש כמחלים", אמרה אלרעי פרייס. "זה אומר שמי שבא במגע עם חולה מאומת אינו נדרש לבידוד. כאשר הוא חוזר מארץ אדומה – הוא אינו נדרש להיכנס לבידוד". היא ציינה, כי משרד הבריאות מאפשר, בין היתר, בדיקות סרולוגיה לבני בית של חולים מאומתים ולדיירים בבתי אבות: "אנחנו מתחילים סקרים יותר נרחבים, כמו של עובדי בריאות, כדי לזהות אנשים שכבר חלו ובעצם מחלימים על פי הסרולוגיה".

אלרעי פרייס הוסיפה, כי משרד הבריאות שינה גם את נוהל התוויות הבדיקה: "פתחנו את האפשרות למי שגרים בערים אדומות להיבדק באופן חופשי, וזאת כדי לזהות תחלואה סמויה ולעזור בקטיעת שרשראות הדבקה כמה שיותר מהר".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה