חדשות בריאות

דוח חדש: בשבועיים הקרובים צפויה ירידה משמעותית בעומס בבתי החולים

על פי הדוח, שפורסם על ידי צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית ומהדסה, יידרש פרק זמן נוסף של יותר משבוע כדי לבסס מקדם הדבקה נמוך (של 0.8 ומטה), הדרוש על מנת להגיע לרמות תחלואה נשלטות. משרד הבריאות מסר, כי מניין הנפטרים מנגיף הקורונה עלה ל-2,032

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 14:33)

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית ומבית החולים הדסה בירושלים, המנטר את מצב תחלואת הקורונה בישראל, פרסם היום (שלישי) דוח חדש, ממנו עולה כי על אף הירידה המסתמנת בתחלואה, יידרש פרק זמן נוסף של יותר משבוע כדי לבסס מקדם הדבקה (R) נמוך של 0.8 ומטה, הדרוש על מנת להגיע לרמות תחלואה נשלטות. להערכת החוקרים, המשך הירידה בתחלואה בהתאם לדינמיקה הנוכחית צפוי להוביל לסך כולל של בין 2,500 ל-3,000 נפטרים עד המחצית השנייה של החודש הבא.

על פי נתוני הדוח, בימים האחרונים נצפית ירידה מהירה הן במספרם של החולים הקשים והן במספר המאומתים החדשים. החוקרים מזהירים, עם זאת, מפני אופטימיות יתירה, שכן מספר הנדבקים הנמוך, כמו גם מקדם ההדבקה הנמוך, של הימים האחרונים עלולים לנבוע מתת-דגימה.

לדברי הצוות – הכולל את פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' רן ניר פז, פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון מרגלית, פרופ' נדב כץ וד"ר מיכאל אסף – בשבועיים הקרובים צפויה ירידה משמעותית בעומס בבתי החולים: "רצוי וניתן לייצב שגרה, שתאפשר המשך ירידה מונוטונית בשבועיים הקרובים. שגרה זו יכולה לכלול פתיחה מדורגת ומושכלת. בנוסף, יש צורך בהגברת ההסברה, הקפדה על עטיית מסכות ומניעת התקהלויות במקומות סגורים. ירידה בכמות החולים תאפשר ייצוב מקדם הדבקה נמוך".

(קרדיט: דוח צוות החוקרים)

בהתאם לנתונים, ולאור הניסיון שנצבר ביציאה מהסגר בגל הראשון, ממליצים החוקרים כי ייצוב שגרת החיים ייעשה בדרכים הבאות:

1. לשקול את החזרתה מערכת החינוך לפעילות בכיתות נמוכות בלבד, באזורים שאינם מוקדי התפרצות, ואך ורק בקפסולות הכוללות הפרדת סגל – בשונה ממה שבוצע בעבר.

2.  לשקול את החזרת הפעילות המשקית ללא קבלת קהל, ללא התקהלויות וללא החרגות.

חברי הצוות מציינים, כי ניתן לבצע התאמות בסגר הנוכחי שלא צפויות להביא לשינוי משמעותי במקדם ההדבקה. הם מדגישים, כי יש יתרון בהקפדה על המשטר הנוכחי במוקדי התפרצות. הקפדה כזו דורשת, לדבריהם, יישום של הפרדה המונעת מעבר בין מוקדי התפרצות לאזורים סמוכים, וזאת כדי למנוע זליגה של הדבקה.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן בצהריים כי מניין הנפטרים מנגיף הקורונה עלה ל-2,032. מצבם של 826 חולים מוגדר קשה, 254 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה.

תגיות:האוניברסיטה העבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה