חדשות בריאות

הקבינט אישר: הסגר יוארך עד יום ראשון בחצות

שרי קבינט הקורונה אישרו פה אחד את הארכת הסגר, במסגרתו מותרת היציאה מהבתים למרחק של קילומטר בלבד. משרד הבריאות עדכן, כי מניין הנפטרים עלה ל-2,040. מצבם של 802 חולים מוגדר קשה, ו-254 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:44)

קבינט הקורונה החליט הערב (שלישי) פה אחד להאריך את הסגר המלא עד יום ראשון בחצות. בהתאם לכך, הוארך תוקפן של תקנות הקורונה, המתירות לצאת מהבתים למרחק של 1,000 מטרים בלבד והמגבילות את ההתקהלות במרחב הציבורי ל-20 איש. עם זאת, מצב החירום המיוחד עליו הכריזה הממשלה לא יוארך, ועם פקיעתו הלילה בחצות תוסר המגבלה שהוטלה על ההפגנות.

שרי הקבינט החליטו כי חתן וכלה, קרובי משפחתם והרב המחתן יוכלו לנסוע לצורך החתונה גם למרחק העולה על 1,000 מטרים. עוד סוכם כי הקבינט ישוב ויתכנס ביום חמישי, ויבחן את האפשרות לבצע הקלות נוספות כבר בשבוע הבא, במסגרתן ייפתחו עסקים קטנים שאינם מקבלים קהל, ייפתחו המסגרות לגיל הרך ויתאפשר איסוף עצמי ממסעדות – כל זאת בהתאם לנתונים ולמגמות התחלואה.  

פתיחת הישיבה התעכבה בשל התייעצות שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר המדע יזהר שי. ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה וגורמים מקצועיים נוספים עמדו על הקושי לקבל כבר עתה החלטות על הקלות בסגר, מאחר שהתחלואה עדיין ברמה גבוהה ומכיוון שעדיין לא ניתן להעריך את השפעות אירועי חג הסוכות ושמחת תורה. הפרויקטור, פרופ' רוני גמזו, הביע דאגה רבה מכך שעל אף תנאי הסגר מספר הנדבקים היומי עומד על כ-3,000. לאור העמדה המקצועית, ביקשו נתניהו ואדלשטיין לדחות את הדיון בקבינט ליום חמישי. גנץ סירב, בטענה כי הדיון באסטרטגיית היציאה אינו סובל דחייה נוספת.

מוקדם יותר הערב, עדכן משרד הבריאות כי מאז חצות אובחנו 1,424 נדבקים חדשים בקורונה, כאשר מספר הבדיקות הסתכם ב-28,803. שיעור הבדיקות החיוביות המשיך לרדת, והסתכם בכ-4.9%.

50,778 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,464 מאושפזים בבתי חולים. 802 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 254 מונשמים. מצבם של 264 חולים מוגדר בינוני.

מפרוץ המגפה, אותרו 296,215 נדבקים בישראל, מתוכם 243,395 החלימו. מחצות נפטרו 14 בני אדם, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-2,040.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה