חדשות יהדות

הראשון לציון: להימנע מלעלות לציון מרן זיע"א ביום ההילולא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף, פנה בקריאה לציבור להימנע מעלייה לציונו של אביו, מרן הרב עובדיה זצוק"ל, ביום השנה לפטירתו, וזאת בשל מגפת הקורונה: "וכל אחד יקבל על עצמו בלי נדר ללמוד בספריו של מרן זיע"א, ולהגות בתורתו"

  • כ"ו תשרי התשפ"א
מרן הרב עובדיה זצוק"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מרן הרב עובדיה זצוק"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לקראת יום ההילולא של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, שיחול ביום רביעי הבא, פנה בנו, הרב הראשי לישראל, הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף, בקריאה לציבור שלא לעלות לציונו של מרן, וזאת בשל מגפת הקורונה.

במכתב מיוחד שפרסם, כתב הראשון לציון: "לאחינו בית ישראל, בעקבות המצב הידוע, הנני לפנות לאחינו בני ישראל לשמור על בריאותם ולהימנע מלבוא לציונו של מרן אאמו"ר עטרת ראשנו זצוק"ל וזיע"א. אף שיש מעלה לעלות על ציונו של הצדיק ביום השנה. השנה שאני – עקב המצב הקיים".

הרב הוסיף וקרא לציבור ללמוד בספריו של מרן זצוק"ל: "וכל אחד יקבל על עצמו בלי נדר ללמוד בליל היאר-צייט ג' חשון הבא עלינו, וכן ביומו, בספריו של מרן זיע"א, ולהגות בתורתו. ואנחנו בניו של מרן זיע"א נהיה שלוחים להעתיר בתפילה עבור המבקשים לבריאות איתנה, הצלחה בתוי"ש, ובכל מילי דמיטב".

את מכתבו חתם הראשון לציון "ובעזה"י בשנים הבאות ימשיכו בהילולא הנהוגה".

אל המכתב הצטרפו בחתימתם מרן ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון הרב דוד יוסף.

כזכור, שלשום פרסם הגר"ד יוסף קריאה לציבור שלא לעלות השנה לציון קברו של אביו: "בשום פנים ואופן לא לעלות לציון", הפציר. "באופן טבעי יבואו הרבה אנשים ביחד, וזה ממש חשש סכנה. לכן השנה בבקשה לא לעלות לציון".

"אין שום ספק שאם אבא היה חי והיו שואלים שאלה בהלכה אם לעלות או לא – הוא היה אומר לא לעלות, ודאי שלא בצפיפות. אם ויתרנו על ל"ג בעומר – אנחנו יכולים לוותר גם על ג' חשון. אין ספק שזה היה רצונו של אבא".

הגר"ד השיא עצה "לכל מי שאוהב את אבא, שישב באותו יום, ג' חשון, ויקדיש שעה אחת ללמוד תורה לעילוי נשמת רבינו עובדיה יוסף בן גורג’יה. שעה אחת של לימוד תורה לעילוי נשמתו שווה הרבה יותר מלעלות לציון".

הרב הוסיף והבטיח: "כל מי שרוצה, שיש לו בקשה או משאלה – שיכתוב את השמות, ובעזרת השם נדאג להזכיר על הציון. בעזרת השם ובלי נדר, אני עצמי אדאג להתפלל עבור כל אחד שמבקש בקשה, אתפלל עליו באופן אישי, ובעזרת השם יתמלאו כל משאלות לבנו לטובה".

תגיות:הרב עובדיה יוסףהרב יצחק יוסףהרב שלום כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה