חדשות בריאות

הקבינט אישר: מגבלת הקילומטר תבוטל, גני הילדים ייפתחו ביום ראשון

שרי קבינט הקורונה החליטו על תחילתה של היציאה ההדרגתית מהסגר המלא. החל מיום ראשון ייפתחו מוסדות החינוך לגיל הרך ועסקים שלא מקבלים קהל. מגבלת הקילומטר תבוטל, ויתאפשרו איסוף עצמי ממסעדות והגעה לגנים הלאומיים ולחופי הים. ההחלטה לגבי היישובים האדומים תתקבל בסוף השבוע

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:39)

קבינט הקורונה אישר הערב (חמישי) את תחילתה של היציאה ההדרגתית מהסגר המלא. בשלב הראשון, שיחל ביום הראשון הקרוב, תבוטל המגבלה שהוטלה על יציאה מהבתים למרחק של יותר מקילומטר, ויתאפשרו התקהלויות של 10 בני אדם במקומות סגורים ו-20 במרחבים פתוחים. האיסור לבקר בבתים אחרים יבוטל, בכפוף לעמידה במגבלת ההתקהלות.

עוד הוחלט כי מעונות היום וגני הילדים בגילאי 6-0 יחזרו לפעילות, בהתאם למתווה שיאושר על ידי משרד הבריאות. כמו כן, תותר פתיחתם של עסקים במגזר הפרטי שאינם מקבלים קהל; יתאפשר איסוף משלוחים ממסעדות; וייפתחו הגנים הלאומיים, שמורות הטבע וחופי הים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר בדיון, כי ההחלטה כפופה למספרי התחלואה, ובאם אלו יעלו בסוף השבוע – תתבצע חשיבה מחודשת. תנאי הסף ליציאתו לדרך של שלב ההקלות הראשון הינם ממוצע שבועי של 2,000 נדבקים ביום ומקדם הדבקה 0.8. השרים החליטו, כי אם בעקבות הפתיחה התחלואה תחמיר ותעלה – ייעצר יישומה של תוכנית היציאה ויוחזרו מגבלות. ההקלות עליהן הוחלט לא יחולו על היישובים האדומים בהם התחלואה גבוהה, והחלטה לגביהם צפויה להתקבל עד מוצאי שבת על ידי ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל.

ההחלטה בקבינט התקבלה פה אחד, למעט שר הפנים אריה דרעי שהתנגד לביטול ההגבלה על התקהלויות, וזאת לאחר שדרישתו להגדיל את מספר המשתתפים בחתונות נתקלה בהתנגדותם של שרים ולא קיבלה את גיבויו של נתניהו. על פי דיווחים שונים, הוא עזב בכעס את הישיבה. הצעתו לאפשר את הגדלת מספר המתפללים בכותל המערבי צפויה להתקבל בהמשך הדיון.

שר הביטחון בני גנץ מסר לאחר ההצבעה: "אנחנו פותחים את העסקים שאינם קולטים קהל, את מסגרות החינוך לגיל הרך, את האיסוף העצמי וגם את החופים והגנים הלאומיים החל מיום ראשון. אלו פעולות בסיכון נמוך, ועדיין – המגפה עודנה כאן, ואני מבקש מכל אחת ואחד מכם להמשיך ולהישמע להוראות, להקפיד על עטיית מסכה, על ריחוק אחד מהשני, על היגיינה ושטיפת ידיים. התחלואה בישראל עדיין גבוהה, ומאות אנשים מאבדים את חייהם מדי שבוע".

"כל הסרת הגבלות תיעשה אך ורק על בסיס נתונים ומדדים, ותיעשה ביציאה דיפרנציאלית ביחס למקום ולרמת התחלואה בו", הוסיף גנץ. "נצא מזה ביחד, נעשה זאת באחריות. ואני קורא לכולם – הפעילו גם את השכל הישר, שימרו על בריאותכם, יקיריכם וסביבתכם".

שר האוצר ישראל כ"ץ בירך על החלטת הקבינט לאשר את פתיחת כל העסקים ללא קהל ואיסוף עצמי, בנוסף לפתיחת גני הילדים וביטול מגבלת המרחק. "החלטה זו תאפשר לחלק חשוב במשק הישראלי לחזור לפעילות, למנוע אובדן תוצר בסך 13 מיליארד שקלים וגם לצמצם את מימדי האבטלה", אמר. "נקווה שבקרוב תהיה ירידה נוספת במימדי התחלואה, שתאפשר גם את פתיחת כלל העסקים מקבלי הקהל במדינת ישראל באופן מלא".

בפתח ישיבת הקבינט אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הסגר, עד לרגע זה, הוא הצלחה אדירה. אנחנו רואים ירידה בכל הנתונים, ירידה עקבית וברורה. אנחנו רוצים להתכנס למדדים שהציעו לנו על ידי משרד הבריאות והמומחים, כדי שנוכל להתחיל בהקלה ההדרגתית בתנאי הסגר הנוכחיים. אנחנו צריכים לעשות זאת באופן כזה שלא נפגוש סגר נוסף בעוד שבועיים-שלושה. לכן היציאה צריכה להיות מודרגת, אחראית, זהירה ונשלטת".

נתניהו הדגיש, כי הירידה הדרמטית בתחלואה בתוך שלושה שבועות נובעת גם מההקפדה על עטיית מסכות: "חלקים גדולים יותר של הציבור, לפי כל ההתרשמויות והנתונים שמגיעים אלינו, עוטים מסכות – וזה משנה הכל. זה חייב גם להישמר בהמשך. תפקידנו כמנהיגי ציבור גם להמשיך לקרוא לציבור למלא אחר הכללים, ובראשם עטיית מסכות ושמירת מרחק".

תגיות:נגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה