פרשת בראשית

דרמת החתונות בשיאה: עומדים לפני חתונת קורונה? את המילים הבאות אסור לכם להחמיץ

עשרות זוגות, אולי יותר מכך, עומדים מול מצב בלתי אפשרי: לא יודעים אם מחר תהיה חתונה או לא. מה עושים במצב כזה, איך מתמודדים? מסרים מבריקים ומעודדים לזוגות העומדים לפני חתונת קורונה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עוד לפני הדרמה של חתונת גבעת זאב, המראות הקשים והדיווחים המתלהמים, כבר מתחילת הסגר - עשרות זוגות, אולי יותר מכך, עומדים מול מצב בלתי אפשרי: לא יודעים אם מחר תהיה חתונה או לא...

שבועות או חודשים הם המתינו בכליון עינים ליום חופתם המיוחל, הזילו דמעות בראש השנה על שנתם וחתונתם, תכננו שאמנם תהיה חתונת קורונה מצומצמת – אבל תהיה חתונה, והכל בוטל, הכל אסור. זהו מצב בלתי אפשרי.

הרב הראשי לישראל, רבי דוד לאו, פנה אל ראש הממשלה בפניה דחופה להציב פתרון. חברי כנסת ומחוקקים מצהירים הצהרות לתקשורת – אבל הזוג שעומד להינשא, לא יכול להסתפק בהצהרות. הם כבר דחו ודחו, 'אחרי החגים' כבר הגיע, ואף אחד לא יודע מתי כן יהיה בטוח. אז מתחתנים, ומקוים שהאירוע יעבור בשלום.

הדבר ידוע שהפרות חוק נעשות בכל פינה, והמינימום המתבקש הוא שתהיה התעלמות או עצימת עיניים על חתונה צנועה ומינימלית.

יהיה מי שיאמר שאכן חתונות כאלו זכו להתעלמות, ורק בהגזמות המשטרה הופיעה, ויהיה מי שיאמר שהכל תלוי בסביבה, והאם היה שכן 'שומר חוק' שטרח לאלץ את המשטרה להתערב.

כמה מילים לזוגות היקרים שנישאו וינשאו בימים אלו

ליבי עם הזוגות הללו, מהם כמה וכמה מתלמידיי היקרים. להם ולכל האחרים שינשאו בשעה טובה, וגם לאלו שכבר נישאו - אני מבקש להעביר מסר מפרשת השבוע.

אחת הברכות הנאמרות בשמחת הנישואין ב'שבע ברכות' מצדיקה עכשיו שימת לב מיוחדת: 'שמח תשמח רעים האהובים כשמחך יצירך בגן עדן מקדם. ברוך אתה ה' משמח חתן וכלה'.

אנו פונים אל הקדוש ברוך הוא בבקשה שישמח את הזוג (ואמנם נאמר 'אהובים', אבל רש"י במסכת כתובות דף ז' מפרש 'אוהבים') – והוא ישמח אותם כפי ששימח את אדם הראשון וחוה בגן עדן!

מי היה בחתונה הזו? החתן והכלה בלבד!

אבל לא יתכן שנישואין יתקיימו ללא שמחה. השמחה היא מתכון לאווירה הנצרכת בין בני זוג. וגם אם הם מאד אוהבים ושמחים זה בזה, עדיין הם זקוקים לשותפים לשמחה. טבע האדם שהוא צריך 'משמחים' מחוצה לו.

בורא עולם שימח אותם... דאג לצרכיהם ולמצב רוח שלהם... אולם הוא לא עשה זאת רק באופן חד פעמי. לכל זוג יש את הפריבילגיה לצפות, להתפלל ולייחל ליחס האישי הזה. ועל כך אנו אומרים ומבקשים 'שמח תשמח רעים האהובים כשמחך יצירך בגן עדן מקדם'.

ומה יהיה אם המשטרה תבוא? ומה יהיה אם השמחה תופרע?

אינני יודע תשובה ברורה, אבל כולנו מכירים את הסיפור על אדם וחוה בגן עדן. אלו הם פסוקים מפורשים בפרשת השבוע 'ויטע ה' אלקים גן בעדן מקדם וישם שם את האדם אשר יצר...' רש"י מספר לנו במסכת כתובות כי כאשר אומרים 'כשמחך יצירך בגן עדן מקדם' - הכוונה שבורא עולם הכין להם את גן העדן הזה כדי לשמח אותם... וכאשר מברכים כל זוג שישמח אותם כאדם וחוה, הכוונה היא שיש לקדוש ברוך הוא מאגרים אינסופיים של טוב ועונג ועדן, והוא באופן מיוחד חפץ להעניק מהם לחתן וכלה טריים ואוהבים ביום נישואיהם. הוא עשה זאת בראשית ההיסטוריה אבל זה לא היה אירוע חד פעמי – זה דבר שכל זוג רשאי לצפות לו.

חתן וכלה יקרים, משפחה גרעינית אוהבת!

הועמדתם בנסיון לא קל. אינני מתכוון להמעיט מגודלו של הנסיון, מהמתח ומהצער המעיבים על השמחה. אני מאמין ומקווה שה' יתן לכם את הכח לשמוח ואת הסיעתא דשמיא שלא תהיינה הפרעות.

אבל העיקר שתדעו: מאגרי האושר שבגן עדן הם בלתי נדלים. לא גן עדן שאחרי המוות, לא בעולם הבא. יש לקדוש ברוך הוא גם גן עדן בעולם הזה, הוא ברא את העולם כדי להיטיב, והאובייקט שבו הוא ראה את הכתובת הראשונה והאידיאלית לאושר ולעונג האינסופי – הוא הזוג העומד תחת החופה!

כאשר הקדוש ברוך הוא רואה רעים אהובים ואוהבים הניגשים לחופתם על פי התורה 'כדת משה וישראל' – הוא רוצה להרעיף עליהם מהשמחה והעונג של גן עדן.

בקשו זאת יקיריי! פנו את ליבכם אל השמחה שהשם יתן בליבכם אחד עם השני. גם אם תהיו כאדם וחוה, רק אתם לבדכם, זכרו שהשם איתכם, פתחו את הידיים ואת הלב לקבל את האושר והעונג.

ואני וכל המשתתפים המעטים, האוהבים אתכם וקרובים ללבכם, מבקשים את הבקשה הנצחית הזו עבורכם: 'שמח תשמח רעים האהובים כשמחך יצירך בגן עדן מקדם'. 

שבת שלום ושמחה אמיתית לכל החתנים והכלות ולכל בית ישראל

תגיות:פרשת בראשיתחתונת קורונהחתן וכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה