חדשות בארץ

חדשות השבת: השלב הראשון בהקלות יוצא לדרך, הסגר יימשך בערים האדומות

רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל ונפלה בשטח פתוח, ומחבל מוסלמי רצח בפריז מורה להיסטוריה. כל מה שחשוב לדעת

אא

מגמה חיובית: משרד הבריאות עדכן בצאת השבת, כי אתמול אובחנו 1,469 נדבקים חדשים בקורונה. תוצאותיהן של קרוב ל-33 אלף בדיקות פוענחו (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה), ושיעור הבדיקות החיוביות המשיך במגמת הירידה החיובית ועמד על 4.5%. שלשום עמד שיעור זה על 4.6%.

35,212 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,212 מאושפזים. מספר החולים הקשים המשיך לרדת ועמד על 689, ביניהם 238 מונשמים. 210 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אובחנו 302,730 נדבקים בישראל, מתוכם החלימו 265,348. מחצות נפטרו 14 חולים נוספים, ומניין הנפטרים עלה ל-2,167.

הקלות בסגר: בעקבות השיפור בנתוני התחלואה, יחל מחר השלב הראשון של ההקלות בסגר. במסגרת שלב זה, תבוטל המגבלה שהוטלה על יציאה מהבתים למרחק של יותר מקילומטר, ויתאפשרו התקהלויות של 10 בני אדם במקומות סגורים ו-20 במרחבים פתוחים. האיסור לבקר בבתים אחרים יבוטל, בכפוף לעמידה במגבלת ההתקהלות.

בנוסף, מעונות היום וגני הילדים בגילאי 6-0 יחזרו לפעילות, ותותר פתיחתם של עסקים במגזר הפרטי שאינם מקבלים קהל. כמו כן, יתאפשר איסוף משלוחים ממסעדות, וייפתחו הגנים הלאומיים, שמורות הטבע וחופי הים. הכותל המערבי ייפתח שוב לתפילות, בהתאם למתווה קפסולות שייקבע על ידי משרד הבריאות, המשרד לביטחון הפנים והמל"ל.

הסגר יימשך בערים האדומות: ועדת השרים לאזור מוגבל אישרה אתמול פה אחד את הצעת משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה להכריז על מספר יישובים אדומים כאזור מוגבל, בהם הסגר יימשך עד יום רביעי.

לאור הירידה הניכרת בתחלואה בערים אדומות רבות, המליץ הפרויקטור, פרופ' רוני גמזו, על צמצום רשימת האזורים המוגבלים. אלו כוללים את העיר בני ברק מרחוב ז'בוטינסקי ודרומה, רכסים, אלעד, ביתר עילית (מלבד אזורי התעשייה) ומודיעין עילית (מלבד אזורי התעשייה). עוד כלולות ברשימה ארבע שכונות בירושלים: רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ומטרסדורף.

על אף המשך הסגר בערים האדומות, ועדת השרים קיבלה את המלצת משרד הבריאות לאפשר חינוך לגיל הרך בגילאי 0 עד 6 גם בהן. כמו כן, תתאפשר כניסה ויציאה מהאזורים המוגבלים לתלמידי חינוך מיוחד, נוער בסיכון ומוסדות חינוך ורווחה שפעילותם הותרה. בהודעה הרשמית של משרדי ראש הממשלה והבריאות, יחד עם "מגן ישראל", צוין כי פיקוד העורף גיבש תוכנית לסיוע אופרטיבי לרשויות האדומות, בכל הנוגע להגשת סיוע לחולים ולתושבים ופעולות סיוע להורדת התחלואה.

צבע אדום: רקטה שוגרה אמש מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. אזעקת צבע אדום נשמעה בשעה 21:00 במושב נתיב העשרה שבמועצה אזורית חוף אשקלון. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מתווה הגנים: משרד החינוך פרסם את מתווה הפתיחה של גני הילדים עד גיל שש, שיחזרו מחר לפעילות.

בהתאם לסיכום שהושג בין צוותי המקצוע של משרד הבריאות ומשרד החינוך, הפעילות בגנים תתקיים שישה ימים בשבוע, ללא פיצול לקפסולות. צוות הגן הקבוע (גננת, סייעת, בת שירות לאומי וכדומה) ימשיך לעבוד יחד כבשגרה. הגננות והסייעות יחויבו לעטות מסכות או משקפים. הילדים יגיעו מדי יום עם הצהרת בריאות חתומה על ידי ההורים. הם יהיו פטורים מעטיית מסכות.

במסגרת המתווה נקבע עוד, כי לא תתקיים בגנים פעילות של מפעילים חיצוניים. גננות וסייעות משלימות יוכלו לעבוד בשלושה גנים לכל היותר.

הצהרונים ימשיכו לפעול כבשגרה חמישה ימים בשבוע, בקבוצות קבועות עד 35 ילדים ובצוותים קבועים. ניתן יהיה לצרף ילדים משלוש כיתות אורגניות לכל היותר, ובלבד שמספרם הכולל לא יעלה על 28.

לקראת פתיחת הגנים, קרא משרד הבריאות לגננות ולסייעות להיבדק לקורונה. פיקוד העורף פרס לשם כך נקודות דיגום רבות ברחבי הארץ. אין צורך בהפניית רופא, ויש להגיע לבדיקה עם תעודת זהות ותלוש משכורת.

פיגוע טרור בצרפת: צעיר מוסלמי בן 18, יליד מוסקבה ממוצא צ'צ'ני, רצח אתמול את סמואל פטי, מורה להיסטוריה בן 47, בפרבר ליד פריז. עדי ראייה אמרו כי המחבל צעק "אללה אכבר". הוא נורה למוות על ידי שוטרים, שהגיעו לזירה. על פי הדיווחים מצרפת, המורה הציג השבוע קריקטורה של מוחמד מייסד האסלאם, והיה נתון לאיומים על חייו. תשעה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע, אחד מהם קרוב משפחה של חבר דאע"ש. נשיא צרפת עמנואל מקרון הגיע לבית הספר בו לימד המורה, ואמר כי מדובר ב"פיגוע טרור אסלאמיסטי". לדבריו, המורה נרצח משום שלימד על חופש הביטוי: "המדינה עומדת מאחורי המורים שלה. טרוריסטים לא יפלגו את צרפת, הבורות לא תנצח".

הלך לעולמו: איש העסקים והתעשיין מיכאל שטראוס נפטר היום, והוא בן 86. שטראוס, בנם של מייסדי חברת המזון שטראוס, עמד בראש החברה משנת 1975. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים.

 

תחזית מזג האוויר

מחר תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות והכבדה בעומסי החום. הטמפרטורות ייעשו גבוהות מהרגיל לעונה.

ביום שני מזג האוויר יהיה בהיר. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. ביום שלישי יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה. בשעות אחר הצהריים יתחזקו הרוחות הצפוניות לאורך מישור החוף.

ביום רביעי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד נאה, ותחול ירידה בטמפרטורות.

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה