חדשות בריאות

אתמול: 395 נדבקים חדשים, 2.8% בדיקות חיוביות

מספר הבדיקות שתוצאותיהן התקבלו היה נמוך, כמדי סוף שבוע, אולם מגמת השיפור בתחלואה נמשכה. מרכז המידע והידע למערכה בקורונה ממליץ למקבלי ההחלטות להאט את קצב היציאה מהסגר כדי למנוע הידרדרות בנתוני התחלואה: "עמידה איתנה בפרץ למול לחץ ההקלות היא ההחלטה הנדרשת לישראל"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 395 נדבקים חדשים בקורונה. המספר הנמוך מיוחס לירידה החדה, כמדי סוף שבוע, במספר הבדיקות שפוענחו – 14,908 בלבד. עם זאת, מגמת השיפור בממדי התחלואה נמשכה, ושיעור הבדיקות החיוביות מכלל הבדיקות עמד על 2.8% בלבד.

33,727 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,217 מאושפזים. מספר החולים הקשים המשיך לרדת, ועומד כעת על 673, ביניהם 237 מונשמים.

מפרוץ המגפה, אובחנו בישראל 302,832 מאומתים, מתוכם החלימו 266,910. מניין הנפטרים עומד על 2,190.

בשבעת הימים האחרונים אובחנו 1,836 חולים חדשים בירושלים, 1,083 בבני ברק, 524  במודיעין עילית, 412 באשדוד, 315 בתל אביב-יפו, 262 בפתח תקווה, 235 בנתניה ו-189 בבאר שבע.

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה פרסם בסוף השבוע את המלצתו, לפיה הסרת מגבלות הסגר צריכה להיעשות בזהירות ובהדרגתיות. ההמלצה, שפורסמה תחת הכותרת "עמדה אישית", הזהירה מפני יציאה לא מבוקרת מהסגר, שאינה תואמת את מצב התחלואה. בעמדה צוין, כי בעוד בתום הסגר הראשון זוהו כ-20 מאומתים מדי יום, נקודת הפתיחה כעת, בתחילת היציאה מהסגר השני, גבוהה פי מאה – כ-2,000 מאומתים מדי יום: "בהתאם, ההשלכות של פתיחה לא מבוקרת חמורות בהרבה ביחס לגל הראשון".

במרכז הדגישו כי "ככל שמקדימים בהסרת מגבלה מסוימת, יקח זמן ארוך יותר להגעה להסרת המגבלת הבאה", שכן "הסרת מגבלה גורמת לעליית קצב התחלואה (המבוטא על ידי מקדם ההדבקה R), ובהתאם ייקח לנתוני התחלואה זמן רב יותר לרדת עד למדרגת הסרת המגבלות הבאה. לכן, דווקא המצדדים בהגעה לפתיחה מהירה ככל הניתן ובאחריות של כל המשק צריכים להיות הראשונים המתעקשים על פתיחה איטית בשלבים הראשונים".

כותבי העמדה הזהירו, כי הסרה מהירה של המגבלות בעקבות הלחצים הגוברים עלולה להעלות שוב את מקדם ההדבקה R ליותר מ-1: "במצב עניינים כזה, התחלואה תעלה ונידרש להחזרת ההגבלות. היות וממילא נקודת הפתיחה שלנו גרועה, משמעות העניין תהיה סגר נוסף בטווח של חודשים ספורים מהיום. השלכותיה של החלטה כזו על המשק, כמו גם על האמון הציבורי, יהיו כמובן כבדות ביותר".

בסיכום העמדה המליצו אנשי מרכז המידע למקבלי ההחלטות להאט את קצב היציאה מהסגר, ובמידה ונדרש – להטיל סגרים דיפרנציאליים: "עמידה איתנה בפרץ למול לחץ ההקלות היא ההחלטה הנדרשת לישראל בימים קשים אלה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה