חדשות בארץ

לקראת חתימה: המשלחת הישראלית נחתה בבחריין

המשלחת הישראלית, המלווה בנציגים אמריקניים בכירים, תחתום הערב על מסמך הצהרתי לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין ישראל ובחריין ועל שורה של הסכמים בילטרליים בין שתי המדינות. משרדי האוצר של ישראל ואיחוד האמירויות הגיעו להסכם לעידוד והגנה על השקעות

נתב"ג, הבוקר. משמאל: בן שבת, פרידמן, מנוצ’ין וברקוביץ (צילום: חיים צח, לע"מ)נתב"ג, הבוקר. משמאל: בן שבת, פרידמן, מנוצ’ין וברקוביץ (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

המשלחת המשותפת לישראל ולארצות הברית, שהמריאה הבוקר (ראשון) מנתב"ג בדרכה לבחריין, נחתה בצהריים במנאמה. את פניה בשדה התעופה קיבל שר החוץ הבחרייני, עבד א-לטיף א-זיאני.

בראש המשלחת ישראלית עומד ראש המל"ל, מאיר בן שבת, בעוד בראשות הנציגות האמריקנית עומדים שר האוצר סטיבן מנוצ'ין ויועצו המיוחד של הנשיא טראמפ, אבי ברקוביץ'. במהלך הביקור, שיימשך כשבע שעות, יחתמו ישראל ובחריין על מסמך הצהרתי לכינון היחסים הדיפלומטיים המלאים ביניהן, ועל סדרה של הסכמים לשיתופי פעולה בילטרליים.

המשלחת המשותפת עשתה את דרכה למנאמה במטוס של חברת אל על, בטיסה ישירה שעברה מעל שטחה האווירי של סעודיה ותימשך כשלוש שעות. בטרם ההמראה לבחריין, נשא בן שבת דברים קצרים בנתב"ג: "אני נרגש וגאה לעמוד בראש המשלחת הישראלית שיוצאת היום לשיחות בבחריין. אנו יוצאים לשיחות כדי לתרגם לתוכניות מעשיות ולסיכומים קונקרטיים את הצהרת השלום, עליה חתמו במדשאת הבית הלבן נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר החוץ הבחרייני מטעמו של מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל-ח'ליפה".

"אנחנו נרגשים, וביחד נישא תפילה שתוליכנו לשלום ותגיענו למחוז חפצנו לחיים טובים ולשלום", חתם בן שבת את דבריו.

המשלחת הישראלית כוללת את מ"מ מנכ"ל ראש הממשלה, רונן פרץ; מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז; ומנכ"לים של משרדי ממשלה נוספים. בטרם החתימה על ההסכמים, יקיימו חברי המשלחת דיונים בצוותים מקצועיים ובקבוצות עבודה בשורה ארוכה של נושאים, ביניהם: פיננסים והשקעות, מסחר וכלכלה, תיירות ותעופה, תקשורת ותרבות, מדע, טכנולוגיה וחקלאות.

בתוך כך, משרדי האוצר של ישראל ואיחוד האמירויות הודיעו כי סיימו במהלך השבוע שעבר את המשא ומתן על הסכם לעידוד והגנה על השקעות. מדובר באחד ההסכמים המשמעותיים הראשונים בין שתי המדינות. הוא עוסק בקידום והגנה על משקיעים ישראלים הפועלים באיחוד האמירויות ועל משקיעים אמירתים הפועלים בישראל. במשרד האוצר אמרו, כי "ההסכם מהווה מסגרת משפטית מחייבת, שמטרתה לייצר אקלים השקעות נוח המעודד פעילות כלכלית הדדית באמצעות מתן סל של כלים והתחייבויות למשקיעים".

שר האוצר ישראל כ"ץ מסר: "העובדה, שהסכם כלכלי חשוב זה הוא בין הראשונים שסוכמו, מסמלת את חוזק הקשרים הכלכליים הנרקמים בין המדינות ואת החשיבות האסטרטגית של היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות ולמדינות האזור. זהו חלק ממדיניות רחבה אותה, אנחנו מובילים במשרד האוצר ובממשלה לקידום שיתופי הפעולה הכלכליים הבינלאומיים. הסכם זה יהיה אבן פינה למיסוד היחסים הכלכליים בין שתי המדינות, בדגש על הגברת ההשקעות ושיתופי הפעולה של המגזר הפרטי".

הכלכלית הראשית באוצר, שירה גרינברג, הוסיפה: "הגעה להסכם הגנה על השקעות עם איחוד האמירויות, שהינה מדינה בעלת חשיבות כלכלית אזורית, הינו צעד היסטורי בעל חשיבות עליונה לחיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות. ההסכם ייטיב עם המגזר הפרטי, יקדם תחרות במשק הישראלי כמו גם יחזק את הקשרים הבינלאומיים של מדינת ישראל".

סגן שר האוצר של האמירויות, יונס חאג'י אל ח'ורי, אמר: "איחוד האמירויות חתמה על 99 הסכמים לעידוד והגנה על השקעות עם מרבית השותפות האסטרטגיות שלה. היום אנחנו גאים להרחיב את רשת ההסכמים שלנו, ואנחנו מצפים להיות המדינה הערבית הראשונה שמסכמת הסכם לעידוד והגנה על השקעות עם ישראל. מהלך זה יחזק את הקשרים הכלכליים והמסחריים בין המדינות, יעודד תחרות ויגביר את אטרקטיביות ההשקעות במדינות כחלק ממפת התחרות הגלובלית. המהלך יפתח דרכים חדשות לשיתופי פעולה ולמציאת פתרונות לאתגרים גלובליים".

תגיות:בחרייןמאיר בן שבתנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה