נטורופתיה ורפואה טבעית

האם הסימון האדום על מוצרי הצריכה מסייע לבריאותנו?

האם סימון המוצרים באמת מספיק כדי לבחור מוצר שלא יזיק לבריאותנו, או שאולי דווקא הסימון עלול לבלבל, להטעות ולהזיק? מה שחשוב לדעת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות החליט לסמן מוצרי מזון, כדי להגביר את המודעות של הצרכנים למה הם מכניסים לגוף. זה באמת חשוב, ואפילו מבורך.

עם כל זאת הצרכנים צריכים לבדוק היטב, לא לסמוך על הסימונים ולהפעיל שיקול דעת לפני שקונים מוצרי מזון.

המרכיבים שבחרו לסמן הם שומן רווי, סוכר ונתרן (כמות המלח), אך ישנם מרכיבים נוספים, מזיקים לא פחות ולעיתים אפילו יותר - כמו ממתיקים מלאכותיים, צבעי מאכל, קמח לבן, מטוגנים ועוד. אותם משרד הבריאות בחר שלא לסמן, עליהם לא מופיעה מדבקה אדומה, למרות הנזק הגדול למערכות בגוף.

חטיפים מטוגנים שמיוצרים בשמן שעבר חימום ממושך, בו מיוצרים רדיקלים חופשיים - שהם חומרים מסרטנים שנספגים בתוך החטיף - חטיף כזה לא קיבל מדבקה אדומה למרות הנזק לבריאות, מפני שהיצרנים הפחיתו את כמות המלח בכמות מעטה מאוד, כך שהמוצר יהיה מתחת לרף שנקבע. כך הצליחו להיכנס לקטגוריה של מזון ללא מדבקה אדומה, שמתפרש כמזון בריא.

עוגיות ללא סוכר המכילות ממתיקים מלאכותיים מזיקים, קמח לבן ואפילו מרגרינה בכמות שלא עוברת את הסף הנדרש - לא יקבלו מדבקה אדומה, מפני שאין בהן סוכר.

אבל שוקולד מריר 80% מוצקי קקאו, שמכיל פחות סוכר – קיבל מדבקה אדומה. גם חטיף טבעי המורכב מתמרים ואגוזים או בוטנים, המכיל סוכר טבעי, יקבל סימון אדום, אף על פי שעבור אלו שאין להם בעיות של איזון סוכר בדם, זה מוצר טוב.

ישראל נמצאת במקום הראשון בצריכת סוכר בעולם. סוכר נמצא במזונות מעובדים ובמשקאות ממותקים. כדי לא לקבל מדבקה, התעשיינים החליפו חלק מכמות הסוכר בממתיקים אחרים ובחומרים מזיקים נוספים, כך שיהיה לנו טעים, אך הסוכר, השמן והמלח לא יעברו את הסף.

לשתיית משקאות קלים יש מחיר כבד. כדאי לדעת - גם כשמשתמשים בממתיקים כדי לחסוך בקלוריות, לא בטוח שהחיסכון הזה קורה בפועל, מפני שהצרכנים מפצים את הגוף ע"י צריכה גבוהה יותר של קלוריות ממקורות מזון אחר.

בכל פעם שאנו בוחרים בבריאות שלנו ושל משפחתנו, וכשמחליטים מה נכנס הביתה, קודם צריך לדעת מה מכיל המזון, וממה צריך להימנע. ובעיקר - לדעת מה היצרנים והמשווקים לא רוצים שנדע.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה