חדשות בארץ

הידרדרות במצבו של סאיב עריקאת המאושפז בישראל

בכיר הרשות הפלסטינית, שנדבק בקורונה, פונה אתמול מביתו ביריחו לבית החולים הדסה עין כרם. מבית החולים נמסר, כי הבוקר הוא הונשם והורדם, ומצבו מוגדר קריטי

עריקאת (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)עריקאת (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:38)

במצבו של בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, שאושפז אתמול (ראשון) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, חלה הבוקר הידרדרות, והוא מוגדר כעת קריטי.

עריקאת בן ה-65, שנדבק בקורונה, פונה להדסה מביתו ביריחו, לאחר הידרדרות במצבו. מבית החולים נמסר הבוקר כי "מר עריקאת עבר לילה שקט אך הבוקר חלה הידרדרות במצבו, המוגדר כעת כקריטי, ובשל מצוקה נשימתית הוא הונשם והורדם".

בבית החולים הוסיפו, כי "מר עריקאת מהווה אתגר עצום לטיפול בקורונה, בהיותו מושתל ריאות עם דיכוי של המערכת החיסונית, ועם זיהום חיידקי בנוסף לקורונה. הדסה, עם רופאיה המקצועיים הבכירים ביותר, נמצאת בקשר רפואי בינלאומי לגבי מדיניות הטיפול בחולה מורכב כזה. הדסה תמשיך לעדכן את משפחתו כמקובל באשר למצבו, ותעדכן את הרשות הפלסטינאית בהיותו בכיר שם".

אשפוזו של עריקאת גרר תגובות ביקורת בישראל. שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, כתב בטוויטר: "כמה אירוניה וצביעות יש בעובדה שעריקאת, בכיר בפת"ח, מוכן לקבל טיפול בבית חולים ישראלי אחרי שהוא ותנועתו תומכים ב-BDS ומפיצים עלילה שישראל הדביקה פלסטינים בקורונה בכוונה. צביעות פלסטינית במיטבה מול קדושת החיים הישראלית".

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', כתב: "העובדה שאנחנו מספקים טיפול רפואי הומניטרי לאויבים שלנו בלי לדרוש ולקבל הדדיות הומניטרית, בדמות החזרת גופות הדר ואורון ושחרור האזרחים המוחזקים בשבי חמאס, היא לא מוסרית ולא הגיונית. לעניין הזה אין הבדל בין עזה לרמאללה".

מנגד, חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) אמר כי אשפוזו של עריקאת בישראל הוא צעד ראוי. "דווקא מי שרוצה לאחוז בצדקת הדרך חייב לגלות גם את מידת הרחמים מתי שנדרש", אמר הבוקר בריאיון לכאן ב'. "אני חושב, שבמקרה של עריקאת נכון לגלות את מידת הרחמים. זה רק מחזק אותנו ולא מחליש אותנו".

תגיות:בית החולים הדסהסאיב עריקאתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה