חדשות בארץ

גנץ: לא מוכן להיות בן ערובה; נתניהו: לשים את הפוליטיקה בצד

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, חזר על הדרישה לקדם במהירות את תקציב 2021: "אם לא נראה את זה קורה – נבין איפה אנחנו חיים, ונבחן דרך חדשה ואחרת ללכת בה". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יהיה מספיק זמן לפוליטיקה"

נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לירידה בשיעורי התחלואה בעקבות הסגר. "יש לנו הצלחה גדולה", אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת. "הובלנו את היציאה מהגל הראשון בהצלחה, ועכשיו אנחנו מובילים את היציאה מהגל השני בהצלחה, והמדינות באות אחרינו. איך אנחנו יודעים שהן באות אחרינו? כי מפסיקים להשוות אותנו בטלוויזיה למדינות אירופה".

"כל המדינות מאלה שבדקתי, בלי יוצא מן הכלל, כולן במצב קשה יותר משלנו בתחלואה לנפש. הן היו לפנינו ועכשיו הן מאחורינו, כי פעלנו בנחרצות ובתעוזה לעשות את הסגר שרבים התנגדו לו. ההחלטה הזו הייתה נכונה".

"אני לא רוצה להגיד לכם שאין בעיות. יש בעיות", הוסיף נתניהו. "אנחנו רוצים לצאת בצורה מודרגת ואחראית, זה לא פשוט. רבים בציבור החרדי שומרים על ההנחיות, אבל יש גם מי שלא. אנחנו נגביר אכיפה, נהדק את הסגרים וננקוט בצעדים הדרושים. אני מקווה שנעשה את זה תוך כדי הידברות, כי צריך לפעול יחד".

"הייתה ירידה משמעותית גם בציבור החרדי. אבל הם יותר צפופים, יותר קשה שם. זה עוד לא ירד לאן שצריך לרדת. לכן אנחנו מבקשים את שיתוף הפעולה של הציבור החרדי, של מנהיגיו, של כולם, ונעשה את מה שצריך. צריכים לפעול יחד כדי להפוך ערים אדומות לירוקות ולצאת מהגל השני בהצלחה".

נתניהו נמנע מהתייחסות ישירה לאיומים של כחול לבן להקדים את הבחירות במידה ולא יקדם במהירות את תקציב 2021, אולם אמר בסוף דבריו: "שימו את הפוליטיקה בצד, יהיה מספיק זמן לפוליטיקה. ביחד ננצח".

שר הביטחון בני גנץ, שדיבר מוקדם יותר בפתח ישיבת סיעת כחול לבן, הצהיר כי לא יסכים להמשך הקיפאון בסוגיית התקציב: "אני נכון לכל שיתוף פעולה, שיקדם את התפקוד של הממשלה. אני לא מוכן שתהיה ממשלה שלא משתפת ולא מתפקדת, ואני לא מוכן להיות בן ערובה למצב פוליטי של אף אחד".

"נפגשתי היום עם נגיד בנק ישראל, נפגשתי לאחרונה עם עשרות כלכלנים במדינת ישראל, לא שמעתי אחד שאמר שאפשר בלי תקציב ל-2021. התקציב הוא מבחן הרצינות, ומבחן זה לא ייקבע ב-23 בדצמבר אלא בדרך אליו", הצהיר יו"ר כחול לבן. "נהיה נכונים לשיתוף פעולה נוכח קיומה של ממשלה מתפקדת ותקציב שיוצא לדרך מבחינת עבודה המטה הנדרשת. אם לא נראה את זה קורה – נבין איפה אנחנו חיים, ונבחן דרך חדשה ואחרת ללכת בה, בין זה שלא תהיה כנסת או בין שיהיה פה פיתרון אחר. ככה זה לא ממש יוכל להימשך".

שר החוץ גבי אשכנזי התראיין הבוקר לאתר ynet, ונקב בתאריך יעד מבחינת מפלגתו להשלמת העברת התקציב: "בדקתי כמה זמן לוקח להעביר תקציבים דו-שנתיים, של שנתיים, לא של שנה ושבוע. זה לוקח 50-40 יום, זה קרה ככה ב-2013/14, זה קרה ב-2017/18. עד סוף החודש יש עוד זמן להעביר את זה, ובינינו, אפשר להעביר את זה גם בלי חוק ההסדרים ולהעביר את חוק ההסדרים אחרי זה".

"אין חקיקה, אין ועדת שרים, אין תוכנית כלכלית", תקף שר החוץ. "אפשר להעביר תקציב, זה רק עניין של רצון. הכול מסיבות פוליטיות. בלי תוכנית חירום כלכלית זה לא יקרה". לדבריו, "אם זה לא ישתנה עד סוף החודש – פשוט צריכים ללכת לבוחר בחזרה".

שר האוצר ישראל כ"ץ, שהתראיין בהמשך, הגיב בחריפות על דבריו של אשכנזי: "כל ניסיונות הסחיטה של כחול לבן והניסיון לקשור בין התקציבים לפוליטיקה לא מקובלים עליי. אני שר האוצר, אני ממונה על העברת התקציב. שר החוץ – שיתעסק בענייני חוץ, יש מקום לשיפור, וכל אחד יתעסק בענייניו".          

"אשכנזי עושה שיקולים פוליטיים, אני מדבר באופן כלכלי", המשיך כ"ץ. הוא קרא להעביר בתוך שבוע את תקציב 2020, ולקבוע את פברואר 2021 כיעד להעברת תקציב השנה הבאה: "להעביר את תקציב 2021 בלי חוקי הסדרים רחבים מאוד שיביאו תוכנית כלכלית, רפורמות וצמיחה – אין טעם בכך. אנחנו צריכים להעביר היום חוקים. שואלים איפה התוכנית הכלכלית שנלווית לסיוע הנרחב שאני מוודא שיינתן? זו התוכנית הכלכלית, ואני לא אתן לפוליטיקה לעוות את זה".

"אני באופן אישי בעד יציבות ובעד קיום הממשלה, אבל לא בדרך הזאת", הצהיר שר האוצר. "אני דוחה את האולטימטום על הסף, ואני אומר: אתם רוצים לעשות שיקולים פוליטיים ולא ממלכתיים? אתם רוצים בחירות? אני אוודא שיהיו בחירות".

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה