חדשות בארץ

נערכים לשפעת: כ-400 אלף איש כבר חוסנו

בדיון בוועדה לביקורת המדינה, אמרה ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמולוגיה במשרד הבריאות, כי לא צפוי מחסור בחיסונים נגד שפעת: "בקהילה יבוצעו בדיקות לקורונה, והבדיקות לשפעת יבוצעו רק במרפאות מיוחדות"

חיסון לשפעת (תמונה: שאטרסטוק)חיסון לשפעת (תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 13:44)

לקראת תחילת עונת החורף, ובצל מגפת הקורונה, קיימה היום (שלישי) הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת ישיבה שעסקה בהיערכות משרד הבריאות למתן חיסוני שפעת.

ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמולוגיה במשרד הבריאות, עדכנה בדיון כי מבצע החיסונים השנתי נגד שפעת כבר החל, וכי עד כה חוסנו כ-400 אלף איש – לדבריה, "שיא של כל הזמנים לכמות כזאת כבר בעונה זו של השנה".

אניס הדגישה, כי לא צפוי מחסור בחיסונים: "משרד הבריאות וידא, שכמות החיסונים שתעמוד לרשותנו תהיה כפליים מאשר בשנים קודמות – כלומר, מעל 4 מיליון מנות חיסון. מנות נוספות של חיסונים ממשיכות להגיע כל הזמן". בתשובה לשאלתו של יו"ר הוועדה, חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד), הבהירה אניס כי הזנים של החיסון נקבעים על ידי ארגון הבריאות העולמי, בהתאם לזני השפעת שרווחו בחודשים האחרונים בחצי הכדור הדרומי: "כל החיסונים שמגיעים אלינו הם כמובן על פי המלצת הארגון".

בכירת משרד הבריאות ציינה, כי הוחלט על תעדוף במתן החיסונים לקבוצות בסיכון: "נתחיל לתת את החיסונים לבני 65 ומעלה, לחולים כרוניים, לצוותים רפואיים, לתינוקות בני 23-6 חודשים, לנשים הרות, לתלמידים בכיתות ג'-ד' ולקבוצות נוספות".

לדברי אניס, חטיבת הרפואה במשרד הבריאות הוציאה הנחיות לצוותים הרפואיים כיצד תבוצע ההבחנה בין חולי שפעת לחולי קורונה: "הוחלט שכאשר מגיע מישהו עם תסמיני קורונה או שפעת – במידה ומצבו קל, בקהילה יבוצעו בדיקות לקורונה, והבדיקות לשפעת יבוצעו רק במרפאות מיוחדות".

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, טען כי לשכות הבריאות אינן ערוכות לתת את החיסונים בצורה המיטבית: "מערכת הבריאות עושה כמיטב יכולתה לקידום התחסנות כנגד שפעת ומחלות אחרות, במשאבים חסרים. הבעיה חמורה במיוחד בשירותי בריאות הציבור, שם יש מחסור מתמשך בכוח אדם ומשאבים. יש צורך עכשיו בתוכנית לאומית לגיוס ושימור אחיות ואחים, רופאות ורופאים למערך בריאות הציבור". עוד הוסיף, כי יש צורך בהעברת חוק לעידוד ההתחסנות, שכן רמת חיסון גבוהה תבטיח את הורדת התחלואה, בפרט במצב החירום האפידמיולוגי הנוכחי: "המפתח לעידוד ההתחסנות הוא אמון הציבור, ולא לאפשר למניעים אחרים שהם לא מקצועיים להיכנס בהחלטות ובתעדוף לחלוקת החיסונים, ובייחוד החיסון שיגיע בעתיד כנגד נגיף הקורונה".

בסיכום הדיון אמר שלח, כי "עושה רושם שהקורונה עשתה אפקט חיובי בנוגע להתחסנות נגד שפעת – מהדיון עולה שההיערכות היא סבירה. לעומת זאת, בנושא של הקורונה התחושה שלי, כשיהיה חיסון זמין, המצב יעבור מ-0 ל-100 במהירות מאוד גבוהה. אנחנו לא יודעים איזה חיסון יהיה ומה הכמות שמדינת ישראל תקבל, אבל הרצון להתחסן יהיה כפול כמה וכמה משפעת. במובן הזה אנחנו שומעים שההכנות רק מתחילות. אני קורא לממשלה להיערך הפעם באופן מסודר. יש צורך ממשי לשתף את כל הגורמים, כולל מערכת הביטחון, כדי להיערך למגוון תרחישים".

 

תגיות:שפעתחיסוניםמשרד הבריאותנגיף קורונההוועדה לביקורת המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה