חדשות בריאות

בשל השיפור בתחלואה: השרים אישרו את הסרת הסגר מהערים החרדיות

על פי המלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הוחלט על הסרת הסגר מהערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן ממספר שכונות בירושלים, למעט שכונת רמת שלמה. גמזו: "זו לא זריקת הרגעה, צריכים להמשיך לנהל את התחלואה בכל הערים במדינה"

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ועדת השרים להכרזה על "אזור מוגבל" אישרה אחר הצהריים (שלישי) לבטל את ההכרזה על הערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן על שכונות מטרסדורף, רמת אשכול ומעלה דפנה בירושלים, כ"אזור מוגבל".

ההחלטה התקבלה על פי המלצתם של משרד הבריאות וממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, וזאת נוכח השיפור בנתוני התחלואה. אמש הוסר היישוב רכסים מרשימת האזורים המוגבלים. בכך נותרה שכונת רמת שלמה בבירה האזור המוגבל היחיד בישראל עליו חלות מגבלות.

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין, בירך על ההחלטה להסיר את הסגר מהעיר: "זה הזמן לחזק את ידי רבבות תושבי עירנו, המוסיפים יחד ערבות הדדית וזהירות מוגברת בשמירה על הכללים בכדי שלא ניסוג אחור חלילה. חיי כולנו תלויים זה בזה – בערבות ובאחריות למען מבוגרים וצעירים גם יחד, להוסיף ימים ושנות חיים – חיים שיש בהם".

רובינשטיין הוסיף והזכיר כי "המסחר בעיר עדיין אינו פועל, וכי רק השירותים החיוניים שהוחרגו בהחלטת הקבינט פעילים כרגיל".

בתדרוך שערך לתקשורת, התייחס פרופ' גמזו למצב התחלואה: "שיעור הירידה הוא בכל המגזרים. בשבוע שעבר ראינו ירידה מאוד משמעותית בערים האדומות. חשבנו שהירידה תוביל אותן להיות כתומות, אך בכל זאת המשכנו את הסגר בעוד מספר ימים כי חשבנו שזה אמצעי נכון, בטוח וחשוב לכולנו. אכן ראינו יציאה של רכסים, לאחר מכן ביתר עילית ומודיעין עילית, והיום בבוקר גם בני ברק ואלעד, כולן בציונים שיורדים מהאדום אל הכתום. זו בשורה חשובה מאוד".

"זה לא אומר שזו זריקת הרגעה", הבהיר גמזו. "אנחנו צריכים להמשיך לנהל את התחלואה בכל הערים במדינה. אנחנו בוחנים לא רק את צבע העיר, אלא גם את יחס ההכפלה ושיעור הבדיקות החיוביות. בשיא המגפה רוב הערים בישראל היו באזור האדום, עם שיעורי הכפלה גבוהים. הן נעו לאט לאט ליחס הכפלה נמוך מ-1, כלומר נסיגה של המגפה".

הפרויקטור הדגיש את החשיבות בריבוי הבדיקות לאבחון הקורונה. הוא הודיע, כי מעתה תתאפשר בדיקה חופשית בכל המדינה, באמצעות קופות החולים וללא צורך בהפניית רופא: "הכל פתוח וזמין, ומקבלים תשובה בתוך שעות. אני רוצה לראות את כל היישובים במדינת ישראל עם פחות מ-5% בדיקות חיוביות. בשביל זה צריך יותר בדיקות".

תגיות:בני ברקנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה