חדשות בארץ

הסערה במליאה | זוהר: "מנענו מחטף של האופוזיציה"

יו"ר הקואליציה התייחס לסערה בעקבות ביטול תוצאות ההצבעה על ההצעה להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות: "הגיע הזמן שהאופוזיציה תיכנס מתחת לאלונקה"

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), התייחס הבוקר (חמישי) לסערה במערכת הפוליטית לאחר שיו"ר הכנסת יריב לוין ביטל את תוצאות ההצבעה בעניין הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות.

"המתקפות נגדי ונגד חברי, יו"ר הכנסת, לא מכובדות ולא מקובלות", כתב זוהר בטוויטר. "פעלנו כשורה וביושר, ולשמחתי גם חוות הדעת של היועמ"ש לכנסת הבהירה זאת לכל אלו שהטילו בכך ספק. מנענו מחטף של האופוזיציה".

זוהר הוסיף, כי "הגיע הזמן שהאופוזיציה תיכנס מתחת לאלונקה ותשקיע את מרצה במאבק בקורונה במקום לנהל נגדנו מלחמות סרק".

כזכור, הצעתה של חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) להקמת ועדת החקירה זכתה בתחילה לרוב של 25 תומכים מול 23 מתנגדים, אולם לוין החליט לבטל את התוצאות והכריז על הצבעה שמית חוזרת. במליאה פרצה מהומה. חלק מחברי האופוזיציה נטשו במחאה את האולם, וגם אלו שנותרו בו החרימו את ההצבעה השנייה. ההצעה נדחתה לבסוף ברוב של 44 מתנגדים ללא תומכים.

החלטתו של לוין לבטל את ההצבעה הראשונה התבססה על הטענה, לפיה זוהר ביקש מסגן יו"ר הכנסת, מנסור עבאס, שניהל את הישיבה, לערוך הצבעה שמית. כמו כן, חברים בקואליציה טענו כי היו באולם, אולם לא הצביעו מכיוון שלא הבינו שמתקיימת הצבעה אלקטרונית וחיכו לתחילת ההצבעה השמית. באופוזיציה זעמו על החלטתו של לוין והגדירוה כמחטף. הם טענו, בנוסף, כי על פי תקנון הכנסת, הסמכות לבקש הצבעה שמית נתונה לממשלה בלבד ולא לזוהר.

ממלאת מקום היועץ המשפטי לכנסת, עורכת הדין שגית אפיק, העבירה אמש ללוין את חוות דעתה בנוגע להליך ההצבעה, בה קבעה כי ניתן להותיר את ההצבעה השמית על כנה, ובכך לדחות את ההצעה מסדר יומה של הכנסת.

בתגובה לחוות הדעת של אפיק, אמרה זנדברג: "נעתור לבג"ץ נגד ההחלטה השערורייתית הזאת. ההצבעה הייתה חוקית ונערכה על פי תקנון הכנסת. ביטולה בדיעבד מרוקן מתוכן לא רק את ההחלטה החשובה על הקמת ועדת חקירה על הצוללות, אלא את כל הליך ההצבעה בכנסת שהוא לב הדמוקרטיה. אי אפשר לבטל הצבעה אחרי שהתוצאות כבר מופיעות על הלוח בגלל שהתוצאה לא מוצאת חן".

תגיות:יריב לויןמיקי זוהרפרשת הצוללותועדת חקירה פרלמנטרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה