חדשות בריאות

פרופ’ גמזו: ההחלטה בנוגע למערכת החינוך צריכה להתקבל ביום ראשון

בריאיון לגלי צה"ל, אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כי "הגל השני מונע על ידי הצעירים והנוער". הוא אמר, כי חייבים לקבל החלטה בנוגע לחזרה ללימודים: "אסור לשגע את ההורים"

גמזו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גמזו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התייחס הבוקר (חמישי) לדיון אתמול בקבינט הקורונה בהמשך תוכנית היציאה מהסגר, שהסתיים ללא הכרעות. "ביום ראשון צריכים לחתוך", אמר בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל. "צריך לעבוד בקדחתנות כדי להגיע לקבינט עם הסכמות, כדי שניתן יהיה לקבל החלטות בנוגע למערכת החינוך. אסור לשגע את ההורים".

ברקע חילוקי הדעות שהתגלעו בקבינט ביחס לחזרה ללימודים, הדגיש גמזו כי "אין תוכנית נכונה שהיא 'תוכנית זהב'. בפעם הקודמת פתחנו בצורה פחות בטוחה ממה שצריך. צריך להגדיל את הבטיחות". הוא פירט את העקרונות עליהם עומד משרד הבריאות: פיצול החזרה ללימודים לשלבים בהתאם לגילאים, בדיקות סקר בקרב עובדי ההוראה, מניעת ערבוב בקפסולות והגדלת ההפרדה בכיתות, בצהרונים ובהסעות: "כל אלמנט כאן מגביר את הבטיחות". הוא הודה, עם זאת, כי ברור לו שלא כל הדרישות יתקבלו.

"גם בעולם מבינים שהגל השני מונע על ידי הצעירים והנוער", הצהיר הפרויקטור. "שיעור הסימפטומים אצלם נמוך יותר, ואז הם מדביקים. הם לא סימפטומטים ברובם, ולכן הם הכוח השקט שמניע את המגפה. זה עולה בצורה הדרגתית עם הגיל, וככל שמגיעים לגיל ההתגברות – קצב ויכולת ההדבקה דומים מאוד לאדם בוגר".

בנוגע לסוגיית המסחר, אמר הפרויקטור כי תישקל פתיחתו החלקית כבר בשלב הבא, יחד עם החזרה ההדרגתית ללימודים. לדבריו, יש בכך סיכון, אולם "ראש הממשלה ביקש להקטין את פריסת השלבים בתוכנית היציאה מתשעה לחמישה-שישה. זה לא פשוט לנו, אבל זאת ההנחיה. אני יכול להבין את זה. נדון בזה היום במשרד הבריאות, נחשוב איזה שלבים ניתן לאחד. אבל שאף אחד לא יחשוב: אי אפשר לפתוח את כל המסחר עם כיתות א'-ד'. זה סיכון גדול מדי".

מוקדם יותר, עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 1,089 נדבקים חדשים בנגיף – כפסע מרף ה-1,000, שנקבע כאחד התנאים לתחילת השלב השני בתוכנית היציאה מהסגר. נתון חיובי נוסף הוא המשך מגמת הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות. אתמול התקבלו תוצאותיהן של קרוב ל-41 אלף בדיקות (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה), ו-2.7% מתוכן היו חיוביות. שלשום עמד שיעור החיוביים על 2.9%.

מספר החולים הפעילים ממשיך אף הוא לרדת, ועומד כעת על 19,344, מתוכם 1,062 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים ירד ל-581, ביניהם 231 מונשמים. מצבם של 169 חולים מוגדר בינוני.

מפרוץ המגפה, אובחנו 307,765 נדבקים, מתוכם החלימו 286,119. מניין הנפטרים עומד על 2,292.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה