חדשות בריאות

גלנט: "נעשה הכל כדי לפתוח את מוסדות החינוך בהקדם"

בהתייעצות שערך עם ראשי רשויות, הבהיר שר החינוך יואב גלנט כי משרדו יעשה כל שנדרש כדי לפתוח את מוסדות החינוך בהתאם למתווה שיאושר על ידי משרד הבריאות ויתוקצב על ידי משרד האוצר

גלנט (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)גלנט (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)
אא

שר החינוך יואב גלנט קיים היום (ראשון) התייעצות מקצועית עם ראשי רשויות, לקראת ישיבת קבינט הקורונה שתדון בחידוש הלימודים במערכת החינוך. בשיחת הוידיאו השתתפו ראשי הערים רמת גן, אשקלון, הרצליה, ראשון לציון, כפר סבא, ירוחם, אופקים, מודיעין עילית, יקנעם עילית ואום אל-פחם.

ראשי הרשויות הדגישו בפני השר גלנט, כי קיים צורך דחוף לפתוח את מוסדות החינוך, בפרט בגילאים הנמוכים. ברקע הכוונה המסתמנת לפצל את כיתות א'-ב', הם העלו את הדרישה לקבל תוספת תקציבית. לדבריהם, לא ניתן יהיה לקיים שגרת לימודים, בסיסית ככל שתהיה, ללא תוספת תקציב משמעותית.

עוד הביעו ראשי הרשויות תמיכה בעמדת משרד החינוך ובמדיניות הגמישות הניהולית למנהלי בתי הספר שהוא מקדם בהובלת השר, כמו גם בשיתוף הפעולה המיטבי עם הרשויות המקומיות. הם הוסיפו, כי יתמכו בכל תכנית ומתווה שייקבעו על ידי משרד הבריאות.

גלנט הסביר במפגש את עמדת משרדו לקראת הדיון בקבינט. "נעשה כל שנדרש כדי לפתוח את מוסדות החינוך במתווה שיאושר על ידי משרד הבריאות ויתוקצב על ידי משרד האוצר", אמר. "משרד החינוך יוסיף לפעול בשיתוף פעולה, תוך הקצאת סמכויות ומשאבים לראשי הערים ומנהלי בתי הספר".

קבינט הקורונה יתכנס בצהריים להמשך הדיון בשלב הבא של מתווה היציאה מהסגר. לאחר התייעצות לילית שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מספר שרים, מסתמן כי התוכנית שתוצג בפני הקבינט תכלול חזרה חלקית של תלמידי כיתות א'-ב' למוסדות החינוך, בכיתות מפוצלות שילמדו שלושה ימים בשבוע, החל מיום ראשון הבא. כיתות ג'-ד', שהחלו את שנת הלימודים בקפסולות, צפויים לחזור ללימודים מלאים במסגרת מתווה זה.

במקביל, משרדי האוצר והבריאות יגבשו מתווה מוסכם, שיאפשר חזרה חלקית לפעילות של המסחר, החל מיום ראשון הבא. בתי העסק שפתיחתם תאושר יכללו שווקים פתוחים וחנויות רחוב הכוללות, בין היתר, מספרות וטיפולי קוסמטיקה.

תגיות:מערכת החינוךיואב גלנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה