חדשות בארץ

הממשלה אישרה את ההסכם עם בחריין; נתניהו: "חולם על הרבה יותר"

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה, כי מדינות נוספות יצטרפו בהמשך למעגל השלום עם ישראל: "הבאנו שלושה הסכמי שלום בשישה שבועות. זה איננו דבר מקרי". בנוגע למשבר הקורונה: "אם התחלואה תעלה, לא תהיה ברירה אלא להחזיר את ההגבלות"

אא

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, היום (וידאו: רועי אברהם, לע"מ. סאונד: ניר שרף, לע"מ)

הממשלה אישרה היום (ראשון) את העברת ההסכם שנחתם עם ממלכת בחריין ל"כינון קשרי שלום, דיפלומטיה וידידות" לאישורה של הכנסת. בנוסף, אישררו השרים את הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות – שלב אחרון באישור ההסכם, שנחתם בחודש שעבר בבית הלבן, ואושר תחילה בממשלה ולאחר מכן במליאת הכנסת.

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין, ולהכרזה בסוף השבוע של ישראל וסודאן על נרמול היחסים ביניהן: "סודאן הייתה מדינת אויב עד לפני שנים אחדות, מדינה ששיתפה פעולה עם איראן בהברחת אמצעי לחימה מסוכנים מאוד לחמאס, לשימוש נגד ישראל. השינוי הזה חל כתוצאה מעמידה איתנה שלנו נגד איראן, כתוצאה מנקיטת פעולות נגד פעילותה והניסיון שלה להבריח דרך סודאן, וגם כמובן כתוצאה מהשינויים המדיניים שהתחוללו בסודאן שאנחנו מברכים עליהם".

"זה שינוי אדיר", הצהיר נתניהו. "אחרי רבע מאה שנים ללא הסכמי שלום, הבאנו שלושה הסכמי שלום בשישה שבועות. זה איננו דבר מקרי. זו תוצאה של מדיניות ברורה שהובלתי בשנים האחרונות באינטנסיביות רבה, של מאמצים רבים שנעשו – הן בגלוי והן בסתר – במשך שנים. אני לא יכול לספר על כל הפגישות, על כל המאמצים, על כל הנתיבים שפעלנו בהם. אבל ברור לגמרי שיש כאן שינוי של אותה קונספציה, שאומרת שהדרך היחידה להגיע לנורמליזציה ולהסכמי שלום עם העולם הערבי זה לעשות דברים שיסכנו את ביטחון ישראל, יסיגו אותנו לקווי 67' שאינם בני הגנה, לעקור עשרות אלפי יהודים, אפילו למעלה ממאה אלף, ולחלק את ירושלים. תמיד האמנתי שיש דרך אחרת, שתביא גם להתפייסות עם חלקים ניכרים מהעולם הערבי, וגם בסופו של דבר לשינוי ולהתפכחות אצל הפלסטינים ולעשיית שלום ריאלי איתם, ולא שלום שיסכן את עצם קיומנו".

"אנחנו מרחיבים את מעגל השלום. יצטרפו בהמשך מדינות נוספות, אם רק נתמיד במדיניות הזו. היא הביאה לנו תוצאות שיכולנו רק לחלום עליהן, ואני חולם על הרבה יותר", הוסיף נתניהו.

בנוגע למשבר הקורונה, אמר ראש הממשלה: "העולם נשטף בגל עוצמתי ביותר. רואים את זה באירופה, זה קורע את הלב. יש שם עליות חדות מאוד. אני יודע שהמנהיגים שם, שעם חלק מהם אני משוחח, מתלבטים קשות בשאלה איזה החלטות לקבל. רבים עכשיו מבינים, שההחלטות שקיבלנו בקבינט הקורונה ובממשלה היו החלטות נכונות. הן הביאו לצמצום משמעותי ולהורדה דרמטית בהיקף התחלואה בישראל. אבל כדי שהדבר יחזיק מעמד, אנחנו חייבים להתמיד ביציאה מדורגת ואחראית, לא לפתוח מהר מדי, ואני יודע עד כמה זה קשה. אני יודע את הקושי לעסקים, אני יודע את הקושי לעצמאים ואני יודע את הקושי למשפחות ולהורים. לכן אני מבקש קודם כל את המשך שיתוף הפעולה שלכם, שהביא אותנו לתוצאה הזו".

נתניהו הדגיש, כי על הציבור להקפיד למלא את הנחיות הממשלה להתמודדות עם הנגיף: "נביא היום לממשלה קנסות מוגדלים כדי שכולם, בלי יוצא מן הכלל, לרוחב החברה הישראלית, יכבדו את ההסכמים. זה לא מכוון נגד אף אחד – זה מכוון נגד הנגיף. זה מכוון בעד הבריאות של כולנו".

"לגבי הלימודים והמסחר – אנחנו קיימנו אתמול דיון מקדים בקבוצה של שרים, לגבי האפשרות לפתוח את שנת הלימודים בראשון בנובמבר. ייתכן שזה ייפתח באופן חלקי לכיתות א' ו-ב'. אנחנו מדברים גם על פתיחה חלקית של המסחר, שוב, בצורה מודרגת, בצורה אחראית, וכמובן שזה תלוי כל כולו ברמת התחלואה. אם התחלואה תרד, אז גם המגבלות יירדו בהדרגה. אם התחלואה תעלה, לא תהיה ברירה אלא להחזיר את ההגבלות".

"כולם מבינים שזה הכרחי, כי אחרת באמת אנחנו נקבל תוצאות טרגיות, שאנחנו רואים אותן כרגע מתהוות במדינות אחרות באירופה, כפי שאמרתי לכם שיקרה. אנחנו מתחילים לצאת ממגבלות הסגר לפניהם, והם כנראה ייכנסו למגבלות רבות אחרינו. אבל אנחנו רוצים לצאת בצורה מוצלחת".

ראש הממשלה ציין, כי המכון הביולוגי בנס ציונה מתקדם בשלב הניסויים להשגת חיסון נגד קורונה: "במקביל אני פועל כדי להביא חיסונים מחו"ל, משום שאנחנו צריכים לאפשר לעצמנו להיות ערוכים להתקדמות בנושא החיסונים, שבסופו של דבר הם הדרך לתחום את המחלה, להשתלט על המחלה, כפי שקרה עם מגפות אחרות".

תגיות:בחרייןאיחוד האמירויותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה