חדשות בארץ

אשכנזי ללברוב: "ישראל לא תאפשר התבססות צבאית של איראן בסוריה"

בפגישה שקיים באתונה עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב, אמר שר החוץ גבי אשכנזי כי ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס צבאית ברוסיה: "יש להמשיך לפעול ליישום אמברגו הנשק ולמנוע מאיראן לערער את היציבות במזרח התיכון"

אשכנזי ולברוב, היום (קרדיט צילום: דוברות משרד החוץ)אשכנזי ולברוב, היום (קרדיט צילום: דוברות משרד החוץ)
אא

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום (שני) באתונה עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב, וזאת במסגרת הביקור המדיני שהוא מקיים ביוון. מדובר בפגישתם הראשונה של שני השרים, לאחר שתי שיחות טלפון שקיימו ביניהם בחודשים האחרונים. אשכנזי הבהיר בפגישה, כי "ישראל לא תאפשר התבססות צבאית של איראן בסוריה. יש להמשיך לפעול ליישום אמברגו הנשק ולמנוע מאיראן לערער את היציבות במזרח התיכון".

שני שרי החוץ נועדו תחילה בארבע עיניים. לאחר מכן נערכה פגישה מורחבת, בה נכחו שגריר ישראל ביוון, יוסי עמרני, סמנכ"ל אירו-אסיה, גרי קורן, ורמ"ט החוץ, חיים רגב.

אשכנזי הציג בפני לברוב את ההתפתחויות החיוביות בתהליך השלום במזרח התיכון, הכוללות את חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות והסכמי הנורמליזציה עם בחריין וסודאן. במוקד השיחה עמדו גם הסוגיה האיראנית, חשיבות השמירה על היציבות במזרח התיכון, וההתמודדות מול ארגוני הטרור ובעיקרם חיזבאללה.

"ישראל מעריכה את השיח והתיאום עם ממשלת רוסיה למניעת התבססות איראן בסוריה", אמר אשכנזי ללברוב. "יש להמשיך לפעול בנחישות למניעת זליגת אמל"ח ונשק מדויק לידי חיזבאללה בלבנון, הפועל בחסות האוכלוסייה האזרחית ומשתמש בה כבת ערובה לפעילות טרור חובקת עולם".  

שרי החוץ דנו גם בקידום סדר היום הבילטרלי הנרחב בין שתי המדינות. הם בירכו על ההכנות למפגש המתוכנן בפורמט מקוון של הוועדה המעורבת הבין-ממשלתית לשיתוף פעולה כלכלי בין רוסיה לישראל. הם סיכמו לקדם את השלמת אשרור הסכם האימוץ בין שתי המדינות ובחינת שיתופי פעולה עתידיים אפשריים במאבק העולמי בקורונה.

תגיות:גבי אשכנזירוסיהסרגיי לברוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה