חדשות בעולם

נס בארה"ב: הוכרזה כ’מתה מוחית’ בגלל הקורונה - והצליחה להשתקם ולהשתחרר

השבוע עלתה טיונה הארסטון בת ה-25 לכותרות בארה"ב - היות והחלימה באופן מפתיע מהקורונה, לאחר שהוכרזה על ידי הרופאים כמתה במוות מוחי

בעיגול: טיונה הארסטוןבעיגול: טיונה הארסטון
אא

השבוע עלתה טיונה הארסטון בת ה-25 לכותרות בארה"ב - היות והחלימה באופן מפתיע מהקורונה, לאחר שהוכרזה על ידי הרופאים כמתה במוות מוחי. 

"כשרופאים אומרים שאדם הוא מת מבחינה מוחית, זה אומר שלא נשאר לו הרבה זמן וגף הגוף שלו ידעך מיום ליום. אמרו לי שהבת שלי סובלת מאובדן בלתי הפיך של כל תפקודי המוח כולל גזע המוח, ושאין הרבה תקווה", משחזרת אמה של טיונה, סטייסי פיטרוס, שגם היא החלימה באופן מפתיע מנגיף הקורונה. 

"אמא נדבקה ראשונה ואני זו שטיפלתי בה", משחזרת טיונה - שנחשבת כיום לאחת החולות המועטות שזכו למהפך שכזה - תוך ארבעה חודשים בלבד מרגע ההכרזה על מותה. 

"היה לה התקף לב והיה צריך להחיות אותה באמצעות דפיברילטור", מספר מנהל בית החולים השיקומי בצפון קרוליינה, ד"ר ג'יימס מקלין. "תוך כדי החייאה הלב שלה עצר למשך 30 דקות, והכרזנו על מוות מוחי ב-10 ביוני".

כולם חשבו שהיא הולכת להיות צמח, והכינו את עצמם לקראת הגרוע מכל. "הכינו אותי לפרידה, עוד לפני שהיא מתה באמת. אבל אני האמנתי שבעזרת שיקום ועבודה נכונה, היא תצא מזה", אמרה אמה. 

וראו זה פלא, כך אמנם היה. 

אחרי ארבעה חודשים של עבודה מאומצת בשיקום, השבוע קמה טיונה מכיסא הגלגלים שאליו הייתה מרותקת מאז ההכרזה על מותה וגרמה למחיאות כפיים וריקודים צוהלים במחלקת השיקום. "היא אמרה לי פתאום 'אמא, אני הולכת'. זה היה רגע ממש מרגש, ואני שמחה שהאמנתי בה ולא ויתרתי עליה", היא מסכמת. 

טיונה שוחררה לביתה כשהיא צפויה להגיע למעקב מדי שבוע, עד להחלמתה הסופית. 

תגיות:מוותנסקורונהמוחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה