חדשות בריאות

אדלשטיין: הפתיחה הזהירה של המשק מגינה על הכלכלה

בתדרוך לתקשורת, הבהיר שר הבריאות כי פתיחת המשק תיעשה בזהירות ובהדרגתיות, כדי להימנע מסגר שלישי: "נבדוק שבע פעמים את כל הנתונים, ההרפתקנות והחיפזון הם מהשטן"

אדלשטיין, היום (צילום מסך, תדרוך משרד הבריאות)אדלשטיין, היום (צילום מסך, תדרוך משרד הבריאות)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין ערך היום (שלישי) תדרוך לתקשורת, במהלך סיור בבית החולים זיו בצפת. הוא התייחס להחלטות הממשלה בנוגע להמשך היציאה מהסגר, ולמינויו של פרופ' נחמן אש לפרויקטור הקורונה, במקומו של פרופ' רוני גמזו המסיים את תפקידו.

אדלשטיין פתח את דבריו בתודה לאש על הסכמתו לכהן בתפקיד ראש "מגן ישראל": "פרופ' רוני גמזו הסכים, לטובת החפיפה, להישאר עוד מספר ימים נוספים, ולהעביר את התפקיד בצורה מסודרת".

"יחד עם זאת, אני רוצה לומר בצורה חד משמעית: לא יעזרו כל המאמצים של 'מגן ישראל', אם אנחנו כולנו, אזרחי ישראל, לא נשמור על הכללים הבסיסיים, ובראשם עטיית מסכה. לפי כל המחקרים, אם יותר מ-80% מהאנשים עוטים מסכה – אין צורך בסגרים ובהגבלות. יש לנו מה עוד להשתפר בתחום הזה".

בהמשך דבריו התייחס אדלשטיין להחלטת קבינט הקורונה אתמול על מתווה החזרה ללימודים של כיתות א'-ד': "אני רוצה לבקש מההורים ומכל המעורבים, ודאי מן המורים, לשתף פעולה, לשמור על הנחיות הבריאות על מנת לשמור על ילדינו ולאפשר מסגרת לימודים לצד הקורונה".

"בנוסף לכך, אני שמח גם לומר שמיום ראשון הקרוב, בהינתן שלא יהיו לנו הפתעות במדדי התחלואה, לא מעט עסקים יחזרו לפעילות. אני מדבר על מספרות וקוסמטיקאיות, מאמנים אישיים, מורי נהיגה ועוד. העיקרון פשוט: מי שעובד 'אחד על אחד' יוכל לחזור לפעילות, וזה כולל את כל הרפואה המשלימה".

אדלשטיין הביע תקווה, כי ניתן יהיה להמשיך ולרדת בממדי התחלואה: "זה לא פשוט. כפי שאתם רואים, המספרים לא צונחים כמו בהתחלה. אנחנו עוקבים בדאגה, ולכן מנסים לעשות את היציאה מהסגר בצורה זהירה והדרגתית על מנת להימנע מסגר שלישי. ביום חמישי יתקיים דיון נוסף של הקבינט על דברים נוספים במשק, כגון חלק מהמסחר וצימרים. אני מציע לכולנו להיות מאוד זהירים בנושא. אנחנו נבדוק שבע פעמים את כל הנתונים, את כל המדדים ואת המצב בו אנחנו נמצאים לפני שנבצע פתיחות נוספות. צריך להבין שדווקא העקשנות שלנו בתחום הזה והשמירה על הקצב האיטי הן שמגינות על כלכלת ישראל, על בעלי העסקים ועל פרנסת האנשים. ההרפתקנות והחיפזון הם מהשטן".

"אנחנו גם מנסים להביא דברים נוספים, טכנולוגיות חדשות ובדיקות מהירות", הצהיר שר הבריאות. "אנחנו כל הזמן במאמץ אחרי החיסון, ומילת תודה מגיעה גם לראש הממשלה שעוזר לנו מאוד בנושא הזה. אני מאוד מקווה שאנחנו בדרך הנכונה ובכיוון הנכון".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה