סיפורים אישיים

הגר"י זילברשטיין הדהים את השואלת: "ייתכן שהיתה זו רחל אמנו שבאה להציל אותך"

אישה עלתה לאוטובוס בירושלים וגילתה שכל הנוסעים ערבים. מה עשתה, ומה השיב לה הגאון רבי יצחק זילברשטיין? הסיפור שלא יותיר אתכם אדישים

  • ט' חשון התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הגאון הרב יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה, מספר על מכתב שקיבל מאישה, שתיארה כי היא ביקשה לנסוע לקבר רחל בבית לחם. היא עלתה לאוטובוס בירושלים, ושאלה את הנהג האם הוא מגיע לבית לחם. תשובתו היתה חיובית, והיא עלתה ושילמה.

רק לאחר שהתיישבה, הבחינה האישה לחרדתה שכל הנוסעים הם… ערבים, ומה שיותר חמור – כיוון הנסיעה לא היה בכלל בית לחם.

היא ישבה אחוזת-חרדה, ואם לא די בכך, ראתה שכמה ערבים היושבים לידה מתלחשים אודותיה בצורה חשודה. ממעמקי ליבה החלה לזעוק לבורא עולם שיושיע אותה מהצרה אליה נקלעה.

והנה, לפתע-פתאום, ללא כל הודעה מוקדמת, קמה אחת הנוסעות הערביות והחלה לצעוק לעבר הנהג: 'למה אמרת לאשה שאתה נוסע לקבר רחל? אם אינך נוסע לשם, לפחות תיתן לה לרדת!'

הנהג היה המום, והערבייה חזרה על דבריה שוב ושוב, עד שלא היתה לו ברירה והוא פתח את הדלת ואיפשר לנוסעת היהודייה לרדת.

"הרגשתי את הנס באופן הכי-מוחשי שאפשר להעלות על הדעת", מספרת האישה במכתבה לרב זילברשטיין, שסיפר את הסיפור, והוסיף בפני קהל שומעיו את המשפט המפתיע הבא: "ואני אישית, לא הייתי מוציא מכלל אפשרות שהיתה זו מאמע-רחל עצמה, אליה נסעה האשה להתפלל, שבאה לעזור לה"...

"האשה מציינת במכתבה, שהיא כבר הודתה להשם יתברך בכל מיני דרכים, אבל היא חשה שלאור הנס הפלאי שהיה לה, לא עשתה מספיק. היא המשיכה ושאלה כיצד להודות לה'.

הרב זילברשטיין מציין כי "בוודאי שגם במקרה זה נאמר שהשם יתברך לא תובע מהאדם את מה שהוא אינו יכול לעשות. כל אחד צריך לעשות ולהודות עד היכן שידו מגעת, ותו לא. וזה כלל גדול בכל פרטי עבודת השם, וצריך לזכור זאת גם במקרה שלנו.

"השאלה הזו, כיצד להודות לבורא עולם לאחר נס גלוי, מגיעה גם ממשפחות שאחד מיקיריהן חלה בקורונה, והיה מורדם ומונשם, ובאופן פלא הצליחו הרופאים לשחררו מהמצב הקשה. ולא עוד, אלא שלאחר השחרור התגלה שלא רק הקורונה חלפה-עברה, אלא גם מחלות אחרות שקיננו בגופו של החולה התרפאו, ויהי לנס.

"לכל השואלים הללו, שהלוואי ויתרבו, אני מספר שגם אצל מרן הרב מבריסק זצ"ל התרחש פעם נס גלוי", אומר הרב זילברשטיין, וממשיך: "לאחר התרחשותו של הנס – כל מי שנכנס אל הרב מבריסק שמע ממנו את סיפור המעשה לפרטיו! גאון הדור לא הרפה ולא התעצל, אלא כל אחד שנכנס לחדרו שמע את הסיפור. הרב מבריסק עצמו הסביר שבגלל ההתרחשות הפלאית - הוא רוצה לצאת בכך ידי חובת 'שיחו בכל נפלאותיו'.

"וזו התשובה שהשבנו גם לשואלים הנ"ל", ממשיך הרב זילברשטיין, "אם ברצונכם להודות להשם יתברך כמו שצריך, תשתדלו לפרסם את הנס כמה שיותר, ותדברו על כך עם הרבה אנשים, ובוודאי שאפשר גם לפרסם את הנס בעיתון כלשהו, וכך יגיעו הפרטים בבת-אחת לקהל רב".

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןקבר רחל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה