דברי תורה

מה הקב"ה בסה"כ ביקש ממך? חתימה על היום שלך

סוף זמן קריאת שמע תיכף עובר? לפחות תקרא רגע אחד 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. תחתום את שמו של הקב"ה בתחילת היום ובסופו

(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

בימים אלו עברנו שוב לשעון חורף, וכעת זמן קריאת שמע הוא בשעה המוקדמת ביותר בשנה. זה זמן מועד ועלול לסיכון להפסיד זמן קריאת שמע.

ולהפסיד זמן קריאת שמע בתקופה הזו - זה כמעט בגדר "חמירא סכנתא מאיסורא", שהרי כידוע: אדם שלא קרא קריאת שמע הרי הוא בנידוי כל אותו יום. ולהיות בנידוי בדיוק בעידן ריתחא של הקורונה, זה לא אידיאלי... בתקופה הזו צריך להשתדל לחפש "זכרנו בזכרון טוב לפניך", ולא בזכרון של נידוי חלילה.

תבין: קריאת שמע שחרית וערבית זה כמו חתימה על מסמך. הרי החיים שלנו הם ספר, "זה ספר תולדות אדם", וכל יום - דף בספר האישי שלנו, ובתחילת כל דף ובסוף כל דף צריך חתימה. אם אני קורא קריאת שמע של שחרית - אז חתמתי את שמו של הקב"ה כבר בתחילת הדף. זה כבר דף מונצח. זה כבר דף שאי אפשר לזרוק אותו בפח, כי שם שמים מתנוסס עליו. זה כבר יום שאני לוקח איתי לעולם הבא. עכשיו: מה יהיה עוד ביום הזה? האם הוא יהיה יום טוב, יום מלא וגדוש בעבודת ה' או לא? לא יודע. אבל מה שבטוח, היום הזה כבר טעון גניזה. לפח הזבל הוא כבר לא ילך. הוא כבר לא ייעלם, כי אני כבר קיבלתי עול מלכות שמים, והחלתי על היום הזה שם שמים.

בחור יקר: שיישאר בינינו. אני לוקח בחשבון שבסוף זמן קריאת שמע אתה במיטה. אני לא הולך עכשיו לברוא אותך מחדש, ואני כבר עייף מלהעיר אותך, אבל דבר אחד אני מבקש ממך: אתה מכיר את זה שהפקיד בבנק או הקופאי בחנות מגיש לך דף ומראה לך: 'הנה. פה צריך לחתום'. לא! הוא לא ביקש ממך שתתחיל לקרא את המסמך, שתעבור עליו בעיון. הוא בסך הכל צריך את החתימה שלך.

אז על אותו משקל: כל בוקר עד 8:30 אתה צריך לעשות חתימה, לחתום את שמו של הקב"ה על היום הזה. מה הקב"ה בסך הכל ביקש ממך? חתימה.

עכשיו: איך עושים את החתימה הזו? זה כבר תלוי ברמה הרוחנית שלך. בחור בן עליה אומר את זה עם תפילין, באימה וביראה וכו'. בחור בדרגה אחת פחות אומר את זה לפחות עם כובע וחליפה, אבל בסופו של דבר צריך לדעת שמדובר בחתימה. וכמו שבגיוס - אם חתמת, התגייסת, ככה אם חתמת, . אפילו אם היית במיטה ואמרת: 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. אז יש פה כבר חתימה. יש פה כבר גיוס לצבא ה'.

להגיד לך שזה אידיאלי לעשות את זה מתוך המיטה? לא הייתי אומר. אבל אם זה מה שיש - אז לפחות את זה. אני מתכוון לשלול את הטעות של אותם צעירים שחושבים ש'היות ואני בלאו הכי עעל הפנים ואני קם מאוחר, אז מה יעזור שאני אקרא קריאת שמע עם פיג'מה?!' אז זהו, שלא. בכזו סיטואציה צריך לדעת גם את המינימום שבמינימום! צריך לדעת שקריאת שמע זה כמו חתימה, ולחתום זה לא דבר קשה. יש הרבה אנשים שעומדים עם שקיות כבדות וחותמים בקופה. אז גם קריאת שמע. יש דגש בחז"ל שאפשר לקרוא קריאת שמע בכל מצב.

אחרי שתקבל על עצמך שאני קורא קריאת שמע בכל מצב, גם עם פיג'מה, וגם דקה אחת לפני סוף זמן. אחרי שזה יהיה ברור - כעת אפשר תמיד להתקדם, אבל העיקר לחתום. כי אם לא תחתום. אתה עלול לתת לכוחות החיצונים לחתום במקומך. וזה הסכנה הגדולה של מי שהפסיד קריאת שמע.

קום. עוד חמש דקות סוף זמן קריאת שמע של שחרית...

להלכות קריאת שמע, לחצו כאן.

תגיות:שמע ישראלקריאת שמע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה