חדשות בארץ

בתו של בארקן ז"ל: הוא היה אומר 'תמיד יהיו אנשים שיהיה להם פחות ממך. להם תתני"

דנה בארקן, בתו של השחקן יהודה בארקן - מספרת על הקשר המיוחד שהיה לה עם אביה, על השיחה האחרונה שלהם ועל מה שהיא הכי תתגעגע אליו 

בארקן (צילום מסך מתוך יוטיוב)בארקן (צילום מסך מתוך יוטיוב)
אא

דנה בארקן, בתו של השחקן יהודה בארקן - התראיינה ל'מעריב' וסיפרה שם על הקשר המיוחד שהיה בינה לבין אביה, למרות שהיא אינה שומרת תורה ומצוות. 

כשנשאלה כיצד קיבלו היא ושני אחיה, שגם הם אינם שומרי תורה ומצוות, את הבשורה על החזרה בתשובה של אביהם, השיבה דנה כי "זה היה תהליך מאוד אטי. זה לא שיום אחד קמנו בבוקר והוא הופיע עם ציציות וכיפה. בתהליך היו תקופות יותר מדקדקות ואחר כך איזה איזון. הוא ידע ללכת בין הטיפות כי בכל זאת ילדיו, לפחות אני, רועי ועידו - חילונים גמורים. והוא כיבד זאת כמו שכיבדתי אותו. אם הוא היה רוצה כלים חד פעמיים אז היו, וברור שהאוכל היה כשר והוכן לפני כניסת השבת".

דנה גם סיפרה כי הטריגר לשינוי הזה שחל בחייו היה "משהו שקרה לו בזמן מלחמת המפרץ. בשנים הראשונות זה היה יותר עניין שלו, שיחות עם רבנים, קצת לימוד תורה. לא יכולה להגיד שאני זוכרת את היום שבו הוא שם כיפה".

 

"היה לו אפילו מקום אצלנו בבית הכנסת"

בשלב מסוים הסתבך בארקן בחובות כלכליים, אך הוא לעולם לא שכח לחנך את ילדיו למה שחשוב באמת בחיים. "לא משנה מה היה מצבו הכלכלי, הוא היה אומר לי: 'תמיד יהיו אנשים שיהיה להם פחות ממך, ולהם את צריכה לתת'. לא משנה מה היה מצבו, את ה-20 שקלים שהיו זרוקים ברכב - הוא היה נותן לקבצן שדפק על החלון".

בארקן גם סיפרה שאביה היה נורא מחובר לנכדים, ונהג להתארח אצלם פעם בחודש לשבת. "היה לו אפילו מקום אצלנו בבית הכנסת", היא אומרת. 

על השיחה האחרונה בינה לבין אביה סיפרה כי היא האחרונה שראתה אותו והייתה לידו. "זו לא הייתה שיחה שבה ידענו שהוא הולך להיות מורדם ומונשם", היא משחזרת. "הוא הרגיש אז לא טוב, התקשה לדבר בגלל החולשה הכללית וגם בגלל שלא היה לו מספיק אוויר. יחסרו לי סופי השבוע שהיו נטו אני, הוא והילדים. זה היה מזוקק ונקי, שבת שלימה שיושבים, נחים ומדברים שיחות נפש. כל פעם למדתי להכיר אותו עוד קצת, והוא למד להכיר אותי ואת הילדים עוד קצת. משהו שהוא אינסופי. זה הכי יחסר לי", היא מסכמת. 

תגיות:חזרה בתשובהיהודה בארקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה