חדשות בריאות

נתניהו: "אם התחלואה תעלה בעיר מסוימת – לא אהסס לכתר אותה"

בהצהרה לתקשורת לפני חידוש ישיבת קבינט הקורונה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נעשים מאמצים לפתוח באופן זהיר את העסקים. הוא הדגיש את הפעילות המתמשכת להשגת חיסונים: "זה המפתח ליציאה מהמחלה"

נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת, זמן קצר לפני חידוש ישיבת קבינט הקורונה שתדון בהמשך ההקלות במשק. "אם התחלואה תעלה בעיר מסוימת – לא אהסס להמליץ לקבינט לסגור אותה ולכתר אותה, לא חשוב באיזה מגזר מדובר", אמר.

בפתח דבריו הדגיש נתניהו, כי הטלת הסגר הייתה "החלטה נחושה" שהביאה להפחתת שיעור התחלואה: "רק לפני כמה שבועות היו מי שדיברו אצלנו בטון מנופח על כך שישראל איבדה את הכיוון בעוד שבאירופה כמעט גן עדן. הנתונים מדברים בעד עצמם. הגל השני מכה באירופה, צרפת, בריטניה, איטליה וספרד. בצ'כיה, מדינה שגודל האוכלוסייה בה דומה לשלנו, יש למעלה מ-15 אלף חולים חדשים ביום. במדינות הללו ואחרות יש חשש לאיבוד שליטה על המגפה. הן מטילות סגרים ומגבלות רבות על הציבור".

נתניהו הוסיף כי "סגר איננו דבר קל, זה דבר קשה מאוד. הוא משנה את סדרי החיים, פוגע בתחומים רבים. אבל כשאין ברירה אחרת – חייבים לפעול. הצלנו חיים רבים. מנהיגות פירושה לקבל את ההחלטות הנכונות, גם אם הן קשות ולא פופולריות. קיבלנו החלטה קשה אך נכונה ומוצדקת. בניגוד למה ששומעים בתקשורת, הרבה מומחים בעולם מעריכים את המדיניות שלנו".

"הקורונה ממש לא מאחורינו", הצהיר ראש הממשלה. "מצבנו השתפר אבל הוא מאוד שברירי, ואסור להיכנס לשאננות. הקורונה כאן – עד שנביא את החיסון, ואולי גם תוך כדי קבלת החיסון. לכן אנחנו צריכים לפעול בזהירות ולשמור על ההנחיות".

בהתייחסו לישיבת קבינט הקורונה, אמר נתניהו כי מתווה חידוש הלימודים עליו הוסכם ייבחן בשבועיים הקרובים במטרה לנסות ולשפרו: "קיבלנו החלטה לגבי פתיחה זהירה של מערכת החינוך. אני קשוב למצוקה, ואנחנו עושים כל מאמץ לפתיחה זהירה של העסקים. שיהיה ברור לכולם: אם התחלואה תעלה בעיר כזו או אחרת – לא אהסס להמליץ לקבינט לסגור אותה, לכתר אותה, ולא חשוב באיזה מגזר היא נמצאת – חילוני, חרדי, יהודי, ערבי. יש אפשרות שנשים מגבלות על עיר כתומה כדי למנוע ממנה להפוך לאדומה".

ראש הממשלה ציין, כי הוא ממשיך במאמצים להשגת חיסונים: "זה המפתח ליציאה מהמחלה, רק חיסון יכול להוציא אותנו לשגרת קורונה אחרת. אנחנו פועלים בשלושה צירים. הציר הראשון הוא ייצור עצמי במכון הביולוגי, ויש התקדמות וסימנים טובים. ציר שני הוא מגעים של משרד הבריאות עם החברות המובילות בעולם כדי לארגן אספקה לישראל. הציר השלישי הוא מגעים שלי עם ראשי מדינות על מנת להבטיח תוספת אספקה של חיסונים. אני מקווה שבאמצעים הללו יהיה לנו די חיסונים לכל אזרחי ישראל – ובזמן".

באשר למצוקה הכלכלית, אמר נתניהו כי שר האוצר ישראל כ"ץ יביא ביום שני הקרוב לאישור הכנסת מענק נוסף ל-400 אלף מובטלים: "אני מקווה שבכנסת יאשרו זאת". הוא קרא לציבור לשתף פעולה ולהקפיד על עטיית מסכות: "אם 80% ומעלה עוטים מסכות מעל האף ועל הפה – אין קורונה. הגענו לנקודה שבה נוכל לקיים שגרת חיים בצל הקורונה – עד לקבלת החיסונים. אבל כל זה מותנה בכך שנמשיך לשמור על ההנחיות ולפעול בכוחות משותפים ובערבות הדדית".

כאמור, קבינט הקורונה אישר הבוקר באופן סופי את החזרה ללימודים של כיתות א'-ד' ביום ראשון הקרוב. על פי המתווה שגיבש משרד החינוך, התלמידים ילמדו לפחות ארבעה ימים בשבוע בכל שכבת גיל. עם זאת, מנהלי בתי הספר יוכלו – באישור הרשות המקומית – להחליט על הוספת יום לימודים חמישי. רשויות מקומיות רבות כבר הודיעו, כי יאפשרו לבתי הספר בתחומן ללמד מעבר למה שנקבע בהחלטת הקבינט.

במתווה נקבע, כי התלמידים יפוצלו לקפסולות קבועות, כך שמספר התלמידים בכיתה לא יעלה על 20, למעט החרגות באישור משרד החינוך שיאפשרו הגדלת המספר ל-24. בצהרונים ניתן יהיה לצרף ילדים של עד שלוש קבוצות מאותה שכבת גיל, ובלבד שהמספר הסופי לא יעלה על 28 ילדים. ייעשה מאמץ מירבי לצמצם את ערבוב הקבוצות. כל איש צוות יוכל ללמד שלוש קבוצות לכל היותר, למעט מורים לחינוך גופני.

אנשי הצוות והתלמידים בכל השכבות יעטו מסכות כל הזמן, כולל בהסעות, ולמעט בעת אכילה או בפעילות גופנית. התלמידים יאכלו את ארוחותיהם בשטח פתוח, ואם הדבר לא אפשרי – בישיבה בשולחן נפרד לכל תלמיד בכיתה. בהסעות תתבצע הפרדה, על ידי השארת שורת מושבים ריקה בין חלקו הקדמי של האוטובוס לחלקו האחורי.

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה