חדשות בריאות

649 נדבקים חדשים, שיעור החיוביים עלה ל-3.1%

על פי נתוני משרד הבריאות, בבתי החולים מאושפזים 691 בני אדם, מתוכם 372 נמצאים במצב קשה. מניין הנפטרים עומד על 2,554

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 8:01)

משרד הבריאות מסר הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 649 נדבקים חדשים בקורונה. 21,115 בדיקות פוענחו (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה), ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 3.1% – עלייה לעומת שיעור החיוביים שלשום שהסתכם ב-2.9%.

נכון להבוקר, מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 9,800, מתוכם 691 מאושפזים בבתי חולים. 372 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 170 מונשמים. מצבם של 105 חולים מוגדר בינוני.

מפרוץ המגפה, אובחנו בישראל 315,131 נדבקים מאומתים, מתוכם 302,777 החלימו. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 2,554.

דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם אתמול, מלמד כי בימים האחרונים מסתמנת יציבות בשיעור הבדיקות החיוביות ובמספר המאומתים. לדברי מומחי המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, "הדבר ככל הנראה מעיד על האטה עד כדי עצירה בירידת התחלואה. אם המגמה תימשך – תיתכן עלייה בתחלואה, במקביל להשפעה אפשרית של כניסת הקלות נוספות לתוקף".

עם זאת, במרכז הדגישו כי הממוצע השבועי של מספר החולים החדשים במצב קשה ושל מספר הנפטרים ממשיך להצטמצם, לפי שעה, ביחס לשבוע שעבר.

שר הבריאות הודיע אמש, כי ימי הבידוד יקוצרו מ-14 ל-12 ימים. ממשרד הבריאות נמסר, כי מדובר בתוכנית ניסיונית שתימשך עד 31 בדצמבר: "אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק בימים הקרובים". על פי ההערכות, המתווה יחייב עריכת בדיקה לאבחון קורונה בטרם שחרור מהבידוד המקוצר.

"לאחר סדרת ההתייעצויות עם אנשי המקצוע, הנחיתי לקצר את ימי הבידוד ל-12 ימים", אמר אדלשטיין. "המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה