חדשות בריאות

קבינט הקורונה אישר את הגדלת הקנסות

שר הפנים אריה דרעי הצביע נגד ההצעה, בשל התנגדותו להגדלת הקנסות על פתיחת מוסדות חינוך: "זה לא מתאים למדינת היהודים ולא מתאים למדינת ישראל". בישיבה הוצגו נתונים מדאיגים על מגמת העלייה במקדם ההדבקה. דרישתו של שר האוצר ישראל כ"ץ לפתוח מחר את חנויות הרחוב לא התקבלה

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה אישר היום (שני) את ההצעה להגדיל באופן משמעותי את הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה. שר הפנים אריה דרעי הצביע נגד ההצעה, שתועבר לאישור ועדת השרים לחקיקה ובהמשך לאישור מליאת הכנסת.

על פי ההצעה, הקנס על פתיחת מוסדות חינוך, קיום חתונות ואירועים אחרים יעלה מסכום של 5,000 שקלים ל-20,000 שקלים. הפרת איסור הפתיחה של בתי עסק תגרור קנס של 10,000 שקלים, במקום הקנס הנוכחי העומד על 5,000 שקלים.

דרעי הסביר בקבינט את התנגדותו להגדלת הקנסות: "בכל הדוגמאות שהבאתם לקנסות מהעולם, באף מקום אין קנס מיוחד על מוסד חינוכי. מדינות אירופה שחזרו לסגר שני לא סגרו את מערכת החינוך. הן הבינו שיש לה חשיבות ערכית גבוהה".

"לצערי, כשמדברים על מוסד חינוכי מתכוונים אך ורק לתלמודי תורה", המשיך דרעי. "אני יודע, שמאז שפתחנו את הסגר כל הערים החרדיות ירוקות. במגזר הערבי אין תלמודי תורה אבל יש חתונות וחזרה של אנשים מטורקיה, ואנחנו רואים לצערנו עלייה בתחלואה".

"מאז תחילת הגל הראשון אני נושא בעול ולא בורח מאחריות", הצהיר שר הפנים בפנותו לשרים. "אני מבקש שתורידו את הסעיף של המוסד החינוכי, כי זה לא מתאים למדינת היהודים ולא מתאים למדינת ישראל. לצערי, עלולים להוציא מכאן דברים לא נכונים כאילו בגללי או בגלל לחץ החרדים לא תהיה אכיפה וקנסות. זה לא נכון, זה כמו סכין בלב". הוא הציע, כי "אם כבר קונסים, מוסדות חינוך צריכים להיות ברמת הקנס הנמוכה. להבדיל ממסיבות ואירועים, שם אוכלים ורוקדים ויש שם מקדם הדבקה, לעומת מוסדות חינוך שבהם לומדים בלבד. אין היגיון לקנוס מוסדות חינוך ברמת הקנס הגבוהה ביותר".

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הציג בישיבה את נתוני התחלואה, מהם עולה כי מקדם ההדבקה R עלה ליותר מ-0.8 ונמצא במגמת עלייה. במגזר הערבי עלה מקדם ההדבקה ליותר מ-1. הוא ציין, כי חלה ירידה ממשית במספרי הבדיקות ומסתמן "אי רצון" בציבור ללכת ולהיבדק. ראש המל"ל, מאיר בן שבת, הוסיף כי ניתן להבחין בהאטה של קצב הירידה בתחלואה. בשל תמונת המצב המדאיגה, הביעו שרים את דעתם כי יש להמתין עם המשך ההקלות במשק. דרישתו של שר האוצר ישראל כ"ץ לפתוח את חנויות הרחוב כבר מחר לא התקבלה.

לקראת ישיבת הקבינט, כתב שר האנרגיה יובל שטייניץ בטוויטר: "כ-600 נדבקים ביום וכמעט הכפלה של שיעור הבדיקות החיוביות מ-1.7 ל-3.1? נורות האזהרה האדומות נדלקות. יש לשקול צעדים נוספים שלא פוגעים בכלכלה, כמו סגר לילי או האטה בהמשך הפתיחה של הלימודים בבתי הספר ובמוסדות להשכלה גבוהה. אם לא נעשה כלום ולא נכביד על עצמנו בקטן – בסוף נאכל אותה בגדול".

תגיות:אריה דרעיקנסותנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה