חדשות בעולם

טרור בווינה | שר הפנים האוסטרי: המחבל שחוסל – איסלאמיסט

לפחות שלושה בני אדם נהרגו ו-14 נפצעו במתקפת הטרור, שהחלה בסמוך לבית הכנסת הגדול בבירת אוסטריה ונמשכה בחמישה מוקדים נוספים בעיר. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ: "טרור שפל"

משטרה בווינה, אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)משטרה בווינה, אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

מחבלים חמושים פתחו אמש (שני) במסע ירי במרכז העיר וינה שבאוסטריה. מתקפת הטרור החלה בסמוך לבית הכנסת הגדול ומשרדי הקהילה היהודית בעיר, ונמשכה בחמישה מוקדים נוספים שכללו מסעדות וברים. לפחות שלושה בני אדם נהרגו ו-15 נפצעו, שבעה מתוכם במצב קשה. כוחות משטרה הוזנקו לאזור ופתחו במצוד אחר חוליית הטרוריסטים, שמנתה לפחות שלושה חמושים. אחד המחבלים נתפס, ומחבל נוסף ועליו חגורת נפץ נורה למוות על ידי השוטרים. מהמשטרה נמסר הבוקר, כי חגורת הנפץ הייתה מזויפת.

על פי הידוע, אין נפגעים בקרב חברי הקהילה היהודית בווינה. בעת הירי בית הכנסת היה סגור, ולא היו בו אנשים. שליח חב"ד בווינה, יעקב בידרמן, אמר לכאן חדשות כי תפילת ערבית, שהתקיימה בבית הכנסת, הסתיימה כשעתיים לפני המתקפה. חברי הקהילה קיבלו הנחיה להישאר ככל הניתן בבתיהם, ולהוריד את כיפותיהם במידה והם יוצאים החוצה.

אוסקר דויטש, ראש הקהילה היהודית בבירה האוסטרית, כתב בטוויטר כי לא ברור האם בית הכנסת היה היעד למתקפת הטרור. עם זאת, בתי הספר היהודיים, בתי הכנסת ומוסדות הקהילה, וכן המסעדות הכשרות, יישארו סגורים היום.

שר הפנים של אוסטריה, קארל נהאמר, אישר במסיבת עיתונאים כי מדובר במתקפת טרור, ואמר כי המחבל שחוסל היה איסלאמיסט תומך דאע"ש. הוא ציין כי כוחות מיוחדים מבצעים סריקות נרחבות על מנת ללכוד את מבצעי הפיגוע, וכי לפחות מחבל אחד עדיין מסתובב חופשי. השר קרא לתושבים להישאר בבתיהם, לא להגיע למרכז העיר ולא לשלוח את הילדים לבתי הספר.

קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, כתב בטוויטר כי מדובר במתקפת טרור נתעבת: "אנו עוברים כרגע זמנים קשים. אני מודה לכל צוותי החירום, שמסכנים את חייהם למען הביטחון שלנו, במיוחד היום. המשטרה תפעל בנחרצות נגד מבצעי הפיגוע הנורא הזה. כל המדינה חושבת על הקורבנות, הפצועים ובני משפחותיהם, אליהם אני שולח את תנחומיי העמוקים". 

מנהיגים בעולם גינו את מתקפת הטרור. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כתב: "תפילותינו עם תושבי וינה לאחר פעולה נוספת של טרור שפל באירופה. ההתקפות המרושעות הללו נגד אנשים חפים מפשע חייבות להיפסק. ארצות הברית עומדת לצדן של אוסטריה, צרפת וכל אירופה במאבק נגד טרוריסטים, כולל טרוריסטים אסלאמיים קיצוניים". המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, מסר את תנחומיו למשפחות הקורבנות והוסיף: "אנחנו חייבים לעמוד מאוחדים נגד השנאה והאלימות".

נשיא צרפת עמנואל מקרון גינה אף הוא את הפיגוע: "אנו, הצרפתים, חולקים את ההלם והעצב של העם האוסטרי לאחר המתקפה בלב בירתו, וינה. זו אירופה שלנו. אויבינו צריכים לדעת עם מי הם מתמודדים. לא ניכנע".

תגיות:אוסטריהפיגוע טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה