חדשות בארץ

בדרך לבירה: מלאווי תפתח שגרירות בירושלים עד קיץ 2021

המדינה האפריקאית הודיעה, כי בכוונתה לפתוח שגרירות קבע בישראל ולהקימה בירושלים עד הקיץ הבא. שר החוץ גבי אשכנזי בירך: "משוכנע כי מנהיגים אפריקאים נוספים ילכו בנתיב האמיץ שסלל נשיא מלאווי"

אשכנזי ומקאקה, היום (צילום: אבי חיון, לע"מ)אשכנזי ומקאקה, היום (צילום: אבי חיון, לע"מ)
אא

שר החוץ של מדינת מלאווי שבמזרח אפריקה, אייזנאואר מקאקה, הודיע היום (שלישי) כי ארצו תפתח שגרירות בירושלים עד קיץ 2021.

מקאקה, שהגיע הבוקר לביקור בארץ, נפגש עם שר החוץ גבי אשכנזי והעביר לו מסר מנשיא מלאווי, לזארוס צ'קווארה, לפיו המדינה האפריקאית תפתח שגרירות קבע בישראל ותקים אותה בירושלים עד קיץ 2021. מלאווי תהיה המדינה הראשונה באפריקה להקים את שגרירותה בירושלים, ותצטרף לארצות הברית וגוואטמלה שהעבירו את שגרירויותיהן לבירה במאי 2018.

רפובליקת מלאווי, שזכתה לעצמאות ב-1964, מונה כ-20 מיליון תושבים. היא אחת המדינות היחידות באפריקה שקשריה הדיפלומטיים עם ישראל לא נותקו גם לאחר מלחמת יום הכיפורים, למרות לחצים כבדים של מדינות ערב. במשך שנים רבות הגישה מדינת ישראל סיוע רב למלאווי, בדגש על התחום החקלאי. הודעת מלאווי מצטרפת להודעות דומות מהונדורס, קרואטיה, סרביה וקוסובו שהצהירו לאחרונה על ההחלטה להקים שגרירות בירושלים. הרפובליקה הדומיניקנית הודיעה בסוף השבוע, כי היא שוקלת להעביר את שגרירותה בישראל מתל אביב לבירה.

במסיבת עיתונאים משותפת עם מקאקה, אמר אשכנזי: "אני רוצה לברך את מלאווי על ההחלטה האמיצה וההיסטורית. אני מקווה שהשגרירות המלאווית תיפתח בקרוב, ותחזק עוד יותר את הקשר בין עמינו, ושבמהרה תצטרפנה אליה שגרירויות אפריקאיות נוספות. אני משוכנע כי מנהיגים אפריקאים נוספים ילכו בנתיב האמיץ שסלל נשיא מלאווי, ויבינו כי לנוכח ההתפתחויות החיוביות במזרח התיכון וחתימת הסכמי אברהם, הפרדיגמה במזרח התיכון השתנתה וכי אין כל סיבה המונעת מהם לפתוח נציגויות ולקיים יחסים עם ישראל בבירת ישראל".

אשכנזי ציין, כי ישראל תגביר את שיתופי הפעולה עם מלאווי, בין היתר בתחומי החקלאות והחינוך, החדשנות, הבריאות והמלחמה בטרור: "נשתף את הידע והניסיון שלנו כדי לעזור למלאווי לבנות עתיד טוב יותר לדורות הבאים".

"דיברנו גם על האיום שנשקף מאיראן ושלוחיה", הוסיף שר החוץ. "הסברתי את החשיבות בהטלת סנקציות על איראן על מנת לשנות את מדיניותה התוקפנית ופעילותה הממארת באזור. האייתולות בטהראן צריכים להפסיק את תוכנית הגרעין הצבאית שלהם ולהפסיק לתמוך בטרור. ביקשנו מחברינו להכריז על חיזבאללה, על כל זרועותיו, כארגון טרור".

תגיות:ירושליםגבי אשכנזימלאווי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה