ונשמרתם

התינוק שלכם יושב יותר משעה בכיסא הבטיחות? אתם חייבים לקרוא את זה

"לקחתי את בתי בת השלוש מלנה ביחד עם הארפר, התינוקת החדשה, לטיול כייפי - אבל לא לקחתי בחשבון את זמן הפקקים, ויצא שהטיול התארך יותר ממה שהוא אמור היה להיות", משחזרת קריסטי. רק כשהגיעו בחזרה הביתה והניחו את הארפר על משטח המשחק שלה - הבחינו בני הזוג שמשהו אינו כשורה

אא

אחד התרחישים הכי מפחידים שיש להורים הוא להתבונן בילדיהם כשהם נאבקים על חייהם בחוסר אונים - זוהי בדיוק הייתה הסיטואציה שעמה התמודדה קריסטי קלארק בת ה-28, לאחר טיול עם בתה בת השלושה שבועות.

"לקחתי את בתי בת השלוש מלנה ביחד עם הארפר, התינוקת החדשה, לטיול כייפי - אבל לא לקחתי בחשבון את זמן הפקקים, ויצא שהטיול התארך יותר ממה שהוא אמור היה להיות", משחזרת קריסטי. רק כשהגיעו בחזרה הביתה והניחו את הארפר על משטח המשחק שלה - הבחינו בני הזוג שמשהו אינו כשורה. 

"בעלי כריסטופר שם לב שהשפתיים של הארפר כחולות והלסת שלה סגורה בחוזקה. רצנו איתה באותו רגע לבית החולים". 

 

"אנחנו כועסים על עצמנו על מה שקרה"

בבית החולים שאלו הרופאים שאלות רבות על הטיול, בין היתר את השאלה כמה זמן הייתה הארפר קשורה בתוך מושב הבטיחות שלה. כשהרופאים הבינו שהארפר ישבה במושב הבטיחות למעלה משעה, הם מיד 'עלו' על מה שקרה. "תינוקות בגיל הזה לא אמורים להיות קשורים במושב הבטיחות יותר משעה", אומרים רופאיה. "במצב כזה מתרחשת ירידה בספיקת החמצן בגוף. כשהארפר הונחה שוב על השטיח, רמת החמצן החלה לעלות וזה בעצם מה שהוביל להתקף ולסכנה ממשית לחייה".

"כשהרופאים אמרו לנו שזה יכול להיגרם בגלל כיסא הבטיחות, לא האמנו. חשבתי שאין סיכוי. לא הבנתי למה אף אחד לא סיפר לנו על זה קודם. כמובן ששמענו על כך שאסור לתת לתינוקות לנוח הרבה שעות בתוך כיסא שאליו הם קשורים, אבל לא קישרנו את זה לסכנת חיים. ידענו שזה אולי עושה נזק לעמוד השדרה".

עוד סיפרה קריסטי שכשבתה הגדולה יותר הייתה תינוקת - הם נסעו 4-5 שעות לבקר בני משפחה, "ולא היו עם זה בעיות. היום אנחנו כועסים על עצמנו על מה שקרה, אנחנו מרגישים שאנחנו אלו שעשינו את זה לתינוקת שלנו ועם קצת יותר אחריות, זה לא היה קורה. אנחנו שמחים שהיא יצאה מסכנת חיים, אבל רוצים להזהיר הורים אחרים, כי כולם צריכים להיות מודעים לסכנה הזאת. תהיו זהירים ותשמרו על התינוקות שלכם. הם לא חייבים להיות בכיסא הבטיחות הרבה שעות, וזה לא שווה את הסכנה שיכולה לצאת מזה".

תגיות:זמןסכנהתינוקכיסא בטיחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה