חדשות בריאות

קבינט הקורונה אישר: חנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון

ההחלטה לפתוח את חנויות הרחוב התקבלה בהתנגדותם של השרים יולי אדלשטיין, מירב כהן ועמיר פרץ. החנויות ייפתחו בערים הירוקות בלבד, ובמגבלה של עד ארבעה לקוחות בו זמנית. מסתמנת הסכמה על ביטול הקפסולות בכיתות א'-ב', ועל חידוש הלימודים בכיתות ה'-ו' בעוד עשרה ימים

אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:52)

קבינט הקורונה אישר הערב (רביעי) את פתיחתן של חנויות הרחוב החל מיום ראשון הקרוב. החנויות ייפתחו בערים הירוקות בלבד, ובמגבלה של עד ארבעה לקוחות בו זמנית. שר הבריאות יולי אדלשטיין, השרה לשוויון חברתי מירב כהן ושר הכלכלה עמיר פרץ הצביעו נגד ההחלטה. פרץ נימק את התנגדותו בכך שההחלטה אינה כוללת את חידוש פעילותם של מרכזי המסחר הפתוחים.

שר האוצר ישראל כ"ץ, שדחף לפתיחת חנויות הרחוב מול התנגדות משרד הבריאות, בירך על החלטת הקבינט. לדבריו, מדובר ב"ניצחון השכל הישר" ובמתן חמצן לעסקים הקטנים: "בעלי העסקים הקטנים ניצבים בחזית המאבק הכלכלי בקורונה, ושילמו מחירים גבוהים מאוד בשל ההגבלות שהוטלו. אנחנו מחוייבים לעשות הכול כדי לאפשר להם לחזור לעבודה. אני משוכנע, שבעלי העסקים והעובדים בהם יקפידו על ההנחיות".

בתחילת הדיון, תמך ראש הממשלה בנימין נתניהו בעמדתו של אדלשטיין, לפיה יש לדחות את פתיחת החנויות. בהמשך הוא הצטרף לרוב השרים שקראו לבצע את המהלך, אולם התנה זאת בהגבלת הפתיחה לערים הירוקות בלבד, בהטלת מגבלה של ארבעה לקוחות, ובהשארת השווקים והקניונים סגורים בשלב זה.

בתום הישיבה אמר נתניהו: "בדיוק כפי שהבטחנו בישיבה הקודמת, אנחנו נפתח את חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב. אנחנו מאפשרים ארבעה לקוחות בכל עת, לא יותר מזה. אנחנו גם יודעים שיש עלייה מסויימת בתחלואה, ולכן אם אנחנו נראה בסוף השבוע הבא, לקראת השלב השלישי הגדול, שיש עלייה בתחלואה, אנחנו נצטרך לעצור ואולי אפילו להדק את ההגבלות. בשלב זה זו ההחלטה שלנו – פותחים את החנויות, מאפשרים ארבעה לקוחות. אני מבקש מכולם לכבד את הכללים הללו".

נתניהו, הערב (וידיאו: לע"מ)

המשך ההקלות אושר על ידי השרים, על אף שבדיון הוצגו נתונים על עלייה בתחלואה. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מסר כי מקדם ההדבקה R עלה ל-0.88, ובמגזר הערבי הוא חצה את ה-1. הוא הבהיר, כי המשך מגמת ההעלייה בתחלואה לא יאפשר לממש במלואם את שלבי תוכנית היציאה מהסגר. הוא קרא להטיל סגר על שני יישובים ערבים נוספים, בשל העלייה הניכרת בתחלואה בהם.

בתוך כך, מסתמנת הסכמה בין משרדי החינוך, הבריאות, האוצר והשלטון המקומי כי הקפסולות בכיתות א'-ב' יבוטלו והתלמידים יחזרו ללימוד בכיתות האורגניות שלהם. בשלב זה ישנה כוונה לאפשר את חידוש הלימודים בכיתות ה'-ו' בעוד כעשרה ימים, ונשקלת האפשרות לאשר גם את חזרתם של תלמידי כיתות י"א-י"ב במועד זה.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה