חדשות בארץ

הרמטכ"ל אישר: צה"ל יעניק אות מערכה לחיילים ששירתו בלבנון

ועדה בראשות הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, שמונתה על ידי הרמטכ"ל אביב כוכבי, המליצה להעניק אות מערכה לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון. הרמטכ"ל אישר את ההמלצה, שתובא לאישור שר הביטחון ובהמשך לאישור ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים

כוכבי (צילום: דובר צה"ל)כוכבי (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אימץ היום (רביעי) את המלצתה של ועדה בראשות הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (מיל') שאול מופז, להעניק אות מערכה לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון. מדובר צה"ל נמסר, כי הרמטכ"ל הדגיש שמדובר בצעד חשוב וערכי, המבטא הוקרה עמוקה לשירותם של דורות רבים אשר הגנו על גבולה הצפוני של המדינה ואזרחיה.

הוועדה מונתה על ידי הרמטכ"ל לפני מספר חודשים, באישורו של שר הביטחון בני גנץ. הרכבה כלל את נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס; ראש אגף כוח אדם, אלוף מוטי אלמוז; מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון, אלוף יעקב בנג'ו; מפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב; אלוף (מיל') עידו נחושתן; אלוף (מיל') משה קפלינסקי; אלוף (מיל') גיורא איילנד; ותת-אלוף (מיל') סוזי יוגב. כוכבי הודה לחברי הוועדה על עבודתם.

בהמלצתה קראה הוועדה להכיר בתקופת הלחימה בלבנון כמערכה שתיקרא "המערכה ברצועת הביטחון בלבנון". עוד הומלץ לקבוע הענקת אות מערכה לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון, שהוגדרה בין התאריכים 30 בספטמבר 1982 ל-24 במאי 2000. לפי ההמלצה, האות יוענק לכל מי שנטל חלק בלחימה או במאמץ הנלווה ללחימה, על פי עקרונות וקריטריונים שייקבעו בצה"ל בהמשך, ולא לכלל המשרתים בצבא באותה העת.

המלצת הרמטכ"ל תובא לאישור שר הביטחון. אם גנץ יאשר את ההמלצה, היא תובא לאישור ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים.

תגיות:מלחמת לבנוןאביב כוכביאות מערכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה