חדשות בריאות

522 נדבקים חדשים אתמול, 322 חולים במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-2.4%. סגן שר הבריאות, יואב קיש: "מי שחושב שעכשיו הוא ימשיך בתוכנית הפתיחה כאילו לא קרה כלום – עושה טעות קשה"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

522 בני אדם אובחנו אתמול (ראשון) כנשאי קורונה, כך עולה מהעדכון שמסר הבוקר משרד הבריאות. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 21,405 (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה), ושיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-2.4%.

8,153 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 549 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 322 חולים מוגדר קשה, ו-138 מחוברים למכונות הנשמה. 89 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה אומתו בישראל 319,562 נדבקים, 308,735 מתוכם החלימו. מניין הנפטרים הכולל עומד על 2,674.

ברקע מגמת העלייה המסתמנת בנתוני התחלואה, הבהיר הבוקר סגן שר הבריאות, יואב קיש, כי "מי שחושב שעכשיו הוא ימשיך בתוכנית הפתיחה כאילו לא קרה כלום – עושה טעות קשה". בריאיון לגלי צה"ל ציין קיש כי "היציאה מהסגר השני מתנהלת אחרת – לא לפי תאריכים אלא לפי מצב התחלואה".

"ידענו שבשלב מסוים התחלואה תפסיק לרדת, תתייצב ואולי אפילו תנסה להתרומם. אמרנו כל הזמן, שבנקודה זו ההקלות יופסקו ונשים ברקס. הנקודה הזו הייתה צריכה להגיע מתי שהוא, והיא קרתה עכשיו. הירידה נפסקה, יש התייצבות במספרים – וזו נקודה מאוד רגישה".

בתגובה לדיווחים, לפיהם במשרד הבריאות מעריכים כי יהיה הכרח להטיל סגר בחג החנוכה, אמר קיש: "לפעמים שבוע-שבועיים נראים כמו נצח במגפה הזו. אני באמת לא יודע לאן נגיע".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ערכה אמש תדרוך לתקשורת, במהלכו התייחסה לחנויות הרחוב שנפתחו במסגרת תוכנית היציאה מהסגר: "אני קוראת לעם ישראל להיזהר. לא יכול להיות שוטר ופקח בכל מקום, אז שימו לב – המגבלות הן ארבעה אנשים בתוך החנות. לא להתקהל".

אלרעי פרייס ציינה, כי "עם היציאה מהסגר מקדם ההדבקה הולך ועולה. זה לא מפתיע, ידענו שהדבר הזה יקרה. היציאה צריכה להיות זהירה ומתונה, והאחריות היא של כל אחד מאיתנו – לדעת שאנחנו ממשיכים עם מסכה, ממשיכים לא להתקהל, לדעת שאנחנו צריכים לשמור על עצמנו ועל הסובבים אותנו".

"מקדם ההדבקה הכללי כיום הוא 0.95 – קרוב מאוד ל-1", הוסיפה אלרעי פרייס. "הפתיחה הזו נעשית כשמדדי התחלואה בעלייה, ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו שומרים את המצב הזה בצורה שלא נגיע לאיבוד שליטה". לדבריה, "כדי להגיע למדרגה הבאה של פתיחת חלקים נוספים במשק, צריכים להגיע למספר מאומתים של פחות מ-500 מאומתים חדשים ביום – יש לנו עוד כברת דרך ללכת". היא הבהירה כי ההשפעה של שלב ההקלות השני, שיצא לדרך לפני שבוע, לא באה עדיין לידי ביטוי בנתונים: "נראה אותו רק בעוד שבוע. כרגע, כדי להיות זהירים אנחנו צריכים לעצור".

תגיות:משרד הבריאותיואב קישנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה