חדשות בארץ

גם לכם הבטיחו אייפון 12 בחינם? אל תיפלו בפח

אם קיבלתם בימים האחרונים הודעה כי אתם זכאים לקבל אייפון 12 במתנה, אל תתפתו ללחוץ. דעו כי מדובר בתרמית שמטרתה לגנוב את הפרטים האישיים שלכם

  • כ"ב חשון התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם נתקלתם בימים האחרונים בהודעה, לפיה אתם זכאים לקבל אייפון 12 בחינם, אל תתפתו ללחוץ. דעו כי מדובר בתרמית שמטרתה לגנוב את הפרטים האישיים שלכם.

לא מעט מבין משתמשי הרשתות החברתיות כבר נפלו בפח, כאשר נתקלו בהודעה מסקרנת במיוחד: מי רוצה אייפון במתנה? 3000 אייפונים מתנה לרגל השקת אייפון 12.

ההונאה מופצת בווטסאפ, והיא דווחה על ידי חברת אבטחת המידע  ESET. לשון ההודעה: "אנו חוגגים את ההשקה המוצלחת של אייפון 12 על ידי מתן 3000 טלפונים בחינם".

בהודעה מפורט כי "כל אחד יכול להשתתף פעם אחת בלבד, הכמות מוגבלת וההשתתפות אינה עולה דבר. כל מה שצריך הוא להקליק על הלינק ולהתחיל את התהליך".

אל תתפתו. אם תקליקו על הלינק, תקבלו הודעה כי "שמחים לבשר לך שהעיר שלך יכולה להשתתף בפעילות", ויוצגו בפניכם מספר שאלות של "כן" או "לא".

לאחר שתשיבו על השאלות, תקבלו הודעת זכיה, בלשון הזו: "מזל טוב אתה זכאי ל-iphone 12 בחינם. איך להשיג את זה?", ומבקשים ממך להפיץ את ההודעה הלאה על מנת להמשיך להשתתף ולזכות בפרס.

כאשר תקליקו על הקישור, תגיעו לאתר מזוייף, שיבקש ממכם לענות על מספר שאלות. השאלות ייראו לכם תמימות למדי, ביניהם: "האם היה לך פעם אייפון?", "האם היית ממליץ על אייפון למשפחה וחברים?". כאן טמונה ההונאה, ברגע שאתם נמצאים באתר מסויים, בעלי האתר יכולים להמשיך ולרדוף אחריכם את עם תכנים פרסומיים. על מנת לחזק את התנועה לאתר זה, אתם מתבקשים, על מנת לזכות באייפון הנכסף, כמובן, לשתף את התוכן עם 20 חברים בווטסאפ, או עם 5 קבוצות נוספות.

זו אינה הפעם הראשונה שאנשים נופלים בפח. חשוב להיות מודעים לכך שלרוב, כאשר מבטיחים לכם דברים בחינם, מדובר בהונאה. יש להיזהר במיוחד לא להשאיר פרטים אישיים כגון מספר תעודת זהות, או מספר כרטיס אשראי.

הרב זמיר כהן: מה כל כך חמור בסמארטפון?!

"הורים, עזבו את האייפון והשקיעו בילדיכם":

תגיות:הונאהאייפון 12

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה